برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

در تابستان چه بخوریم که ظاهر خوبی داشته باشیم؟

در تابستان چه بخوریم که ظاهر خوبی داشته باشیم؟ ویژگی میوه های تابستانی پر آب بودن آنهاست که باعث تامین و نگهداری آب بدن می شود. تامین آب بدن پوست را تر و تازه نگه داشته و از چروکیدگی آن جلوگیری می کند.
در فصل تابستان تنوع میوه ها زیاد است و انتخاب های زیادی می توانید داشته باشید. ویژگی میوه های تابستانی پر آب بودن آنهاست که باعث تامین و نگهداری آب بدن می شود. تامین آب بدن پوست را تر و تازه نگه داشته و از چروکیدگی آن جلوگیری می کند.
بعلاوه در آب و هوای گرم تابستان، تمایل برای خوردن غذاهای سبک که با روش های ساده آماده می شوند، بیشتر است. در فصل گرم تابستان مردم دوست دارند بیشتر غذاهای خام یا کبابی بخورند که سبک است. بسیاری از غذاهای تابستانی نسبت به سبزیجات ریشه ای و نشاسته ای زمستانی، کربوهیدرات کمی دارند، با اینحال آنها هنوز هم دارای مقادیر قابل توجهی فیبر هستند که به فرد احساس پر بودن شکم را می دهد، اما با توجه به مقادیر پایین کربوهیدرات، شما احساس سنگینی نخواهید کرد.

غذای سلام و خوب به شما احساس خوبی می دهد و با تاثیر مثبت بر جسم باعث سلامت کلی بدن و ظاهر خوب شما می گردد. این غذاهای تابستانی را تجربه کنید تا احساس خوب، سبک و همچنین پوست سالم داشته باشید.

 

1-توت فرنگی و سایر میوه ها

یکی از میوه های لذیذ فصل تابستان، توت فرنگی است. توت فرنگی یکی از بهترین منابع ویتامین C است، با 163 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه در هر فنجان. ویتامین C جزء گروه آنتی اکسیدا ن ها است و در تولید کلاژن بسیار حیاتی شناخته شده است. این میوه حالت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و در کاهش چین و چروک پوست نیز بسیار موثر است.
توت فرنگی به عنوان یک عامل ضد سرطان عمل می‌کند، زیرا ترکیبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و عوامل ضدالتهاب در آن وجود دارد که در برابر بسیاری از انواع مختلف سرطان موثر است.
میوه ها به شما احساس فیزیکی سبکی داده و باعث رضایت خاطرتان می گردند. برای ایجاد تنوع در مصرف میوه ها یکی از راه های ابتکاری اضافه کردن میوه ها به سالاد  و مصرف آن همراه با غذاست.

 

2-کدو سبز

کدو سبز انرژی بسیار پایینی دارد، فقط 20 کالری در هر فنجان. کدو سبز بخاطر داشتن ویتامین C حاوی آنتی اکسیدان است و با داشتن آب فراوان (بیش از 98 درصد)، می تواند بعنوان غذای رژیمی استفاده شود.
شما می توانید کدو سبز را به عنوان پیش غذا و به صورت برش های حلقوی و در ترکیب با سایر سبزیجات استفاده کنید. همچنین می توانید در ترکیب با پاستا آن را میل کنید. به این ترتیب که آن را در قطعات کوچک با سیر و پیاز تفت داده و با پاستای کامل گندم، پنیر و میگو مخلوط کنید.

 

3-فلفل دلمه ای

فلفلف دلمه ای تنها 46 کالری انرژی و 3 گرم فیبر در هر فنجان دارد و همین باعث شده بعنوان یک افزودنی سبک در کنار غذاهای تابستانی طرفداران زیادی داشته باشد.
همچنین فلفل دلمه ای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد: 317 درصد از مقدار نیاز روزانه ویتامین C. ویتامین C برای ساخت کلاژن در پوست بسیار مهم است. با افزایش سن از دست دادن کلاژن افزایش پیدا می کند، بنابراین مصرف موادی که کلاژن را تامین می کنند، مانند ویتامین C یکی از مهم ترین ترفندهای ضد پیری است! فلفل دلمه ای در واقع برای شادابی و نرمی پوست مفید است.
همچنین کپساسین موجود در فلفل دلمه‌ای، باعث تسکین درد می‌شود.
فلفل دلمه ای قرمز دارای آنتی اکسیدان  لیکوپن است که در پیشگیری از سرطان نقش دارد.

 

4-گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن و بتاکاروتن است. بر اساس مطالعه ای که در سال 2012 انجام گرفت و در مجله آمریکایی تغذیه درمانی به چاپ رسید، رژیم غذایی که غنی از این مواد باشد می تواند دفاع طبیعی پوست در برابر اثرات تخریبی نور خورشید را افزایش داده و ظاهر آن را بهبود بخشد. همچنین گوجه فرنگی منبعی غنی از ویتامین C است. یک فنجان گوجه فرنگی تقریبا نیمی از مقدار نیاز روزانه را تامین می کند. البته با همه این تفاسیر شما همچنان لازم است پوست خود را با کرم ضد آفتاب پوشانده و از قرار گرفتن زیاد در مقابل نور خورشید پرهیز کنید.
یکی از روش های پیشنهادی ما در مصرف گوجه فرنگی، کباب کردن آن است. وقتی گوجه فرنگی پخته شود، حتی لیکوپن بیشتری نیز خواهد داشت.

 

5-سوپ سرد

در اسپانیا یکی از غذاهایی که تابستان ها مصرف می شود، سوپ گاسپاچو است. این سوپ که طرفداران زیادی دارد به شکل سرد مصرف می شود و بر پایه گوجه فرنگی است و در آن از سبزیجات دیگر همچون سیر و خیار نیز استفاده می شود. این سوپ سرشار از ویتامین C است و از آنجا که ویتامین C در اثر حرارت از بین می رود، طبیعت سرد این سوپ مقدار زیادی از این ویتامین را برای شما تامین می کند.
اصول تهیه این سوپ به این شکل است که باید گوجه فرنگی را بصورت خام میکس کرده و سبزیجات دیگر مثل خیار، سیر و پیاز را خرد کرده و به آن اضافه نمود. در آخر هم مقداری آب سرد، روغن زیتون، سرکه، نمک و فلفل به آن افزود.

 

6-چای ترش

چای تُرش یا چای قرمز از کاسبرگ گیاه Hibiscus Sabdariffa تهیه میشود و در بسیاری از مناطق دنیا بصورت نوشیدنی گرم و یا سرد مصرف دارد. چای ترش در قدیم به عنوان شاداب کننده و برطرف کننده بیماری‌های قلبی مورد استفاده قرار می‌گرفته و برای افرادی که به دنبال نوشیدنی رژیمی هستند بسیار مناسب است.نوشیدن چای ترش سبب کاهش فشار خون، کنترل کلسترول خون و آرامبخشی می‌شود. این چای سرشار از آنتی اکسیدان و منبع غنی از آهن است و برای فصل گرم تابستان می تواند جایگزین چای معمولی شود. با افزودن کمی عسل به این چای می توانید طعم ترش آن را کاهش دهید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات