برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

داروهای پوکی استخوان با احتیاط مصرف شوند

داروهای پوکی استخوان با احتیاط مصرف شوند گروهی از داروهای رایج که برای تقویت استحکام استخوان‌ها تجویز می‌شود، می‌تواند منجر به بروز ترک‌های ریز استخوانی شوند و استحکام استخوان‌ها را کاهش دهد.
مطالعات جدید نشان می‌دهد گروهی از داروهای رایج که برای تقویت استحکام استخوان‌ها تجویز می‌شود، می‌تواند منجر به بروز ترک‌های ریز استخوانی شوند و استحکام استخوان‌ها را کاهش دهد.
محققان کالج سلطنتی لندن با بررسی نمونه‌های استخوانی 16 بیمار دریافتند داروی بیس‌فسفونات که به طور گسترده برای تقویت استحکام استخوان‌ها استفاده می‌شود، می‌تواند سبب بروز ترک‌های ریز استخوانی به نام میکروکِرَک شود. بیس‌فسفونات نام یک گروه دارویی است که مانع از دست‌دادن توده استخوانی می‌شود و معمولا برای کنترل پوکی استخوان تجویز می‌شود. آنان با بررسی نمونه‌های استخوان و با استفاده از تصاویر با کیفیت اشعه ایکس 16 بیمار که به نوعی از پوکی استخوان رنج می‌بردند دریافتند استخوان‌های بیمارانی که برای درمان پوکی استخوان از این داروها استفاده می‌کنند، نه تنها دارای ترک‌های ریز میکروسکوپی است، بلکه استحکام کمتری دارد.
دکتر ریچارد آبل، مدیر این پروژه تحقیقاتی معتقد است گرچه این مطالعه جامعه آماری اندکی را بررسی کرده و هنوز برای نتیجه‌گیری در مورد استفاده از این دارو زود است؛ ولی باید در تجویز و مصرف آن احتیاط کرد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات