برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

خانه ای که سردرد به آن راه پیدا نمی کند

خانه ای که سردرد به آن راه پیدا نمی کند بسیاری از میگرن‌ها و دیگر سردردها از خانه فرد آغاز می‌شوند. بر اساس نظرسنجی انجام‌گرفته توسط بنیاد ملی سردرد آمریکا، حدود نیمی از افراد مبتلابه سردرد عواملی همچون نورهای روشن، رایانه‌ها و صدای بلند را عامل سردرد خود می‌دانند.
اگر می‌خواهید زندگی شما عاری از سردرد باشد، خانه شما بهترین مکان برای جست‌وجوی راه‌حل‌های مناسب با این هدف است. بسیاری از میگرن‌ها و دیگر سردردها از خانه فرد آغاز می‌شوند. بر اساس نظرسنجی انجام‌گرفته توسط بنیاد ملی سردرد آمریکا، حدود نیمی از افراد مبتلابه سردرد عواملی همچون نورهای روشن، رایانه‌ها و صدای بلند را عامل سردرد خود می‌دانند.

به گزارش «بهپو»، بسیاری از عوامل مرسوم سردرد در خانه رخ می‌دهند. بوهای خانگی، نور روشن و صدای بلند باعث سردرد می‌شوند یا سردرد را تشدید می‌کنند. با تبدیل کردن خانه خود به یک منطقه عاری از سردرد نمی‌توان تمام سردردها را حذف کرد، اما چنین کاری قطعاً به حذف یا کاهش سردردهای شما کمک می‌کند.

 

نور

از نورهای مختلفی که باعث سردرد میگرنی می‌شوند می‌توان به نور شدید آفتاب، نور فلورسنت بالای سر و نورهای چشمک‌زن اشاره کرد. از منابع مرسوم نور چشمک‌زن می‌توان به صفحه‌نمایش رایانه یا تلویزیون اشاره کرد. برای عاری ساختن خانه خود از چنین نورهایی می‌توان توصیه‌های زیر را رعایت کرد:
  • برای پنجره‌های خود از پرده استفاده کنید تا مانع وارد شدن نور شدید خورشید به داخل خانه شوید.
  • مبلمان خانه خود را طوری مرتب کنید که محل نشستن شما پر از نور روشن نباشد.
  • به‌جای استفاده از لامپ‌هایی با نور زننده از لامپ‌هایی با نور ملایم‌تر استفاده کنید.
  • برای لامپ‌های روی سقف از کلید تنظیم شدت نور استفاده کنید.
  • سعی کنید که غالباً از رایانه خود دوری‌کنید.
     

عامل بو

اکثر افراد فکر می‌کنند که تنها دود سیگار است که باعث سردرد آن‌ها می‌شود، اما محصولات تمیزکننده، بوی فرش‌های جدید و حتی مواد خوشبوکننده نیز می‌توانند باعث سردرد شوند. عطرها و شمع‌های معطر نیز از عوامل مرسوم سردرد هستند و اکثر افراد می‌توانند با استشمام هر بویی فوراً از تاثیر آن روی خود آگاه شوند.

محققان برزیلی تحقیقی را منتشر کردند که در آن ۹۸ مرد مبتلابه میگرن مورد بررسی قرار گرفتند. محققان این تحقیق دریافتند که بوهای مختلف عامل سردرد ۴۸ درصد از این شرکت‌کننده‌ها بوده است و عامل بو پس از عامل استرس دومین عامل سردرد در میان این ۴۸ درصد از شرکت‌کننده‌ها بود. علاوه بر این، ۷۳ درصد از این افراد گفتند که عامل بو پس از عامل نور دومین عاملی است که باعث تشدید سردرد آن‌ها می‌شود. مهم‌ترین عوامل بویی که باعث سردرد این افراد می‌شد شامل بوی سیگار، عطرها و محصولات پاک‌کننده بود. برای عاری ساختن خانه خود از سردرد می‌توان توصیه‌های مرتبط با عامل بو را به کاربست. این توصیه‌ها شامل موارد زیر است:
  • خانه خود را از بوهای مضری همچون بوی شمع‌های معطر، ادکلن‌ها، عطرها، لوسیون‌ها، گل‌ها و خوشبوکننده‌های هوا عاری سازید.
  • از محصولات پاک‌کننده طبیعی یا بدون بو استفاده کنید.
  • یک دستگاه مخصوص تصفیه هوا در خانه خود داشته باشید.
  • اگر خانه خود را با موکت‌ها یا فرش‌های جدید پوشانده‌اید برای چند روز خانه خود را ترک کنید تا بوی فرش و موکت جدید شما را اذیت نکند.
 

عامل صدا

صدا می‌تواند هم یک عامل ایجادکننده و هم یک عامل تشدیدکننده برای سردرد باشد. شما می‌توانید با کاهش صدای درون خانه و جلوگیری از ورود صدای بیرون از خانه منطقه عاری از سردرد را در خانه خود ایجاد کنید. پرده‌های سنگین عامل کمکی برای ممانعت از ورود صدای بیرونی به داخل خانه هستند. علاوه بر این، اگر امکان جلوگیری از صدا وجود ندارد می‌توانید از گوش‌گیرها یا هدفون‌ها استفاده کنید. از دیگر توصیه‌های موثر برای حذف یا کاهش عامل صدا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • به‌جای گوش دادن به موسیقی‌هایی که ضرب و ریتم سنگین و بلند دارند به صداهای آرامش‌بخش گوش دهید.
  • صدای تلویزیون را کم کنید. اگر کسی خواهان بلند کردن صدای تلویزیون است، از او بخواهید که از هدفون استفاده کند.
  • یکی از اتاق‌های خود را عاری از هرگونه سروصدایی بسازید تا بتوانید برای آرام شدن و دوری از صدا به این اتاق پناه ببرید.
 

عامل آلرژی‌زا

گردوغبار و کپک از اصلی‌ترین آلرژی‌زاهای موجود در فضای خانه هستند که باعث سردرد می‌شوند. اگر به هریک از این آلرژی‌زاها حساسیت دارید، با حذف آن می‌توانید خانه خود را عاری از سردرد بسازید. از توصیه‌های مربوط به آلرژی‌زاهای موجود در گردوغبار و کپک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • با استفاده از یک رطوبت‌گیر خانگی رطوبت خانه را کاهش دهید.
  • تشک و بالش‌های خود را در محفظه‌های پلاستیکی قرار دهید.
  • تمام رختخواب خود را هفته‌ای یک‌بار با آب گرم ۱۳۰ درجه‌ای بشویید.
  • هفته‌ای دو بار خانه خود را با یک جاروبرقی فیلتردار جارو بزنید.
  • نقاط مرطوب زیر ظرفشویی و اطراف لوله فاضلاب را تمیز کنید.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «اوری دی هلث»، توصیه آخر برای عاری ساختن خانه خود از سردرد این است که محیط خانه خود را مرتب کنید. به‌هم‌ریختگی خانه یکی از عوامل مهم در بروز استرس است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

پاسخ به این نظر دلم میخواد یه جا برم هیچ صدایی نباشه هیچ صدایی نه صدای ماشینها نه صدای بچه ها نه صدای زنگ تلفن هیچ کس دو سه روز کاری به کارم نداشته باشه سکوت مطلق تنهای تنها چند وقته این آرزومه

دیدگاه و نظــرات