برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

افسردگی خطر ابتلا به کمردرد را افزایش می دهد

افسردگی خطر ابتلا به کمردرد را افزایش می دهد مطالعات محققان استرالیایی نشان می دهد که احتمال بروز کمر درد در بیماران مبتلا به افسردگی 60 درصد بیشتر است.

مطالعات محققان استرالیایی نشان می دهد که احتمال بروز کمر درد در بیماران مبتلا به افسردگی 60 درصد بیشتر است.

به گزارش ساینس، این مطالعه با بررسی اطلاعات گرآوری شده در 21 هزار داوطلب در 11 مطالعه، برای اولین بار است که تاثیر مستقیم افسردگی بر کمر درد را تایید می کند. در این مطالعه آمده است بنا به میزان افسردگی، میزان کمر درد نیز افزایش می یابد.
محققان احتمال می دهند که ارتباط کمر درد و افسردگی به دلیل عدم تحرک و خواب کافی و اختلال در انتقال دهنده های عصبی در افراد افسرده باشد که بر میزان درد و خلق و خوی این افراد تاثیر گذار است. محققان با مطالعه دو قلوها، عوامل ژنتیکی را نیز در این موضوع دخیل می دانند.
این تحقیقات از طرفی نشان می دهد در 48 درصد از افرادی که از کمردرد رنج می برند، علایم افسردگی قابل مشاهده است. متخصصان بر این باورند که افسردگی و کمردرد باید به طور همزمان درمان شود.
در حال حاضر کمر درد یکی از شایع ترین دردهای مزمن و علت ناتوانی فیزیکی در سراسر دنیا محسوب می شود. از طرفی، حدود 350 میلیون نفر در سراسر جهان به افسردگی مبتلا هستند و این اختلال مهمترین عامل ناتوانی فیزیکی و روحی در سراسر جهان محسوب می شود.نتایج این تحقیقات در نشریه Arthritis Care and Research منتشر شده است./

 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات