برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

افزایش میزان مثبت شدن آنتی‌بادی ANA در بیماران تحت درمان پسوریازیس

افزایش میزان مثبت شدن آنتی‌بادی ANA در بیماران تحت درمان پسوریازیس محققان ژاپنی در بررسی‌های خود نشان دادند که بیماران مبتلا به پسوریازیس که با عوامل فاکتور نکروز دهنده ضدتومور TNF درمان می‌شوند، با افزایش میزان مثبت شدن آنتی‌بادی ضدهسته‌ای ANA روبرو می‌شوند.
محققان ژاپنی در بررسی‌های خود نشان دادند که بیماران مبتلا به پسوریازیس که با عوامل فاکتور نکروز دهنده ضدتومور TNF درمان می‌شوند، با افزایش میزان مثبت شدن آنتی‌بادی ضدهسته‌ای ANA روبرو می‌شوند.
به گزارش وبمد، محققان در این مطالعه گذشته‌نگر، داده‌های بالینی 66 بیمار مبتلا به پسوریازیس را بررسی کردند که با عوامل ضد TNF (infliximab یا adalimumab) یا ustekinumab درمان شده بودند. این بیماران تا حدود 9 ماه پیگیری شدند. محققان دریافتند که در طول دوره درمانی با عوامل ضد TNF، افزایشی در مثبت شدن ANA این دسته از بیماران دیده می‌شود و نرخ آن در رقت 1 به 40، از 48 درصد به 69 درصد می‌رسد. در رقت 1 به 80، این میزان از 21 درصد به 40 درصد و در رقت 1 به 160، میزان آن از 13 به 25 درصد خواهد رسید. تمامی این تغییرات از نظر آماری معنی‌دار و قابل توجه هستند. در این میزان رقت‌ها، مثبت شدن ANA در بیماران تحت درمان با ustekinumab تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات