برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کلیه درد، ارمغان زیاد نشستن

کلیه درد، ارمغان زیاد نشستن مطالعات جدید نشان می‌دهد که نشستن طولانی‌مدت در طول روز و عدم تغییر حالت بدن برای مدت زمانی مداوم، سبب افزایش خطر بروز اختلالات مزمن کلیوی می‌شود.
مطالعات جدید نشان می‌دهد که نشستن طولانی‌مدت در طول روز و عدم تغییر حالت بدن برای مدت زمانی مداوم، سبب افزایش خطر بروز اختلالات مزمن کلیوی می‌شود.
محققان نشان دادند که نشستن ممتد به مدت 80 دقیقه در شبانه‌روز (با فرض 16 ساعت بیداری در طول روز) و نداشتن تحرک می‌تواند سبب افزایش20درصدی ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات مزمن کلیوی شود. محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «بی‌تحرکی صرفا به معنی نداشتن فعالیت‌های فیزیکی متوسط یا شدید نیست. این نوع رفتار یک عامل خطر جدی برای ابتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی محسوب می‌شود.» محققان این پژوهش،5 هزار و 873 فرد بزرگسال را مطالعه کرده و میزان فعالیت‌های فیزیکی و بدنی آنها را برای مدت زمانی مشخص، ثبت کردند. پژوهشگران دریافتند که ارتباط مستقیمی بین میزان تحرک روزانه و احتمال ابتلا به بیماری‌های کلیوی وجود دارد، اگرچه این موضوع به پژوهش‌های بیشتری نیازمند بوده و باید تحقیقات جانبی در این زمینه انجام شود./

 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات