برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

پزشکی چهارمین شغل افسرده کننده دنیا

پزشکی چهارمین شغل افسرده کننده دنیا به گزارش سایت هلث، پزشکان در سکوی چهارم و هنرمندان در سکوی پنجم ابتلا به افسردگی قرار دارند. این سایت در گزارش خود لیستی از مشاغلی را ذکر کرده است که کارکنان آنها در طول 1سال گذشته بسیار بیشتر از سایرین علائم افسردگی حاد را گزارش کرده‌اند.
به گزارش سایت هلث، پزشکان در سکوی چهارم و هنرمندان در سکوی پنجم ابتلا به افسردگی قرار دارند. این سایت در گزارش خود لیستی از مشاغلی را ذکر کرده است که کارکنان آنها در طول 1سال گذشته بسیار بیشتر از سایرین علائم افسردگی حاد را گزارش کرده‌اند. دبورا لگ، مشاور بهداشت روان می‌گوید: «هر شغل ویژگی‌های خاصی دارد که می‌تواند منجر به افسردگی یا تشدید آن شود و افرادی که به این حرفه‌ها اشتغال دارند با مراقبت از خودشان شانس بیشتری برای مدیریت افسردگی‌شان دارند.»
براساس این گزارش پرستاران خانگی درصدر فهرست افسردگی شغلی قرار دارند، زیرا حدود 11درصد افرادی که به این حرفه اشتغال دارند افسردگی شدید گزارش کرده‌اند. کارکنان خدمات غذایی در اولویت دوم این فهرست هستند. دبورا لگ می‌گوید:«این افراد شغلی دارند که فاقد تشکر و قدردانی است و در کنار حقوق کمی که دریافت می‌کنند، با افرادی برخورد می‌کنند که مدام از آنان طلبکار هستند.»
مددکاران اجتماعی سومین شغل افسرده کننده دنیا را دارند، زیرا تمام ساعات روز و 7 روز هفته در اختیار شغل‌شان و در معاشرت با افرادی هستند که دچار آسیب‌های اجتماعی شدید شده‌اند. کارکنان امور بهداشت و سلامت چهارمین جایگاه را در فهرست مشاغل افسرده کننده دارند و دلیل آن هم مشخص است. ساعات کاری طولانی، سخت و نامنظم و سروکار داشتن با آلام افراد می‌تواند سبب افسردگی آنها شود. درنهایت باید هنرمندان، بازیگران و نویسندگان را صاحب پنجمین شغل افسرده کننده دنیا دانست. گذشته از بی‌ثباتی مالی به گفته دبورا لگ افراد خلاق بیشتر از سایرین در معرض اختلالات خلقی و روانی هستند./

*به نقلل ازhealth

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات