برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

استرس و خشم دو عامل مهم نارسایی قلبی

استرس و خشم دو عامل مهم نارسایی قلبی براساس مطالعه‌ای که در دانشگاه ییل آمریکا انجام گرفت، افرادی که استرس زیادی دارند و به‌سرعت دچار تغییرات خلقی منفی و خشم می‌شوند در معرض خطر بالاتر ابتلا به نارسایی قلبی قرار دارند.

نارسایی قلبی به حالتی گفته می‌شود که قلب نمی‌تواند عملکرد درستی در پمپاژ داشته باشد و در نتیجه خونرسانی به اندام‌های مختلف مختل شده و دچار کمبود اکسیژن و موادغذایی می‌شوند. این حالت به‌دلیل از دست‌دادن انقباض قسمتی از عضله قلب اتفاق می‌افتد.

به گزارش «بهپو»، عوامل متعددی در بروز نارسایی قلبی که گاهی خستگی قلب نیز گفته می‌شود نقش دارند. از جمله این عوامل می‌توان به آنفارکتوس میوکارد، فشارخون بالا و بیماری دریچه‌های قلب اشاره کرد.

براساس مطالعه‌ای که در دانشگاه ییل آمریکا انجام گرفت، افرادی که استرس زیادی دارند و به‌سرعت دچار تغییرات خلقی منفی و خشم می‌شوند در معرض خطر بالاتر ابتلا به نارسایی قلبی قرار دارند.

به گفته محققان، افرادی با این خصوصیت رفتاری معمولا دچار اختلال در عملکرد دیاستولیک قلب هستند که باعث می‌شود قلب قادر به اتساع به‌موقع و کافی بین دو انقباض و پرشدن کامل از خون نباشد.

از مدت‌ها قلب ثابت شد که استرس و هیجانات منفی عامل خطر ابتلا به آریتمی قلبی است اما امروزه مشخص شد که در بروز نارسایی قلبی نیز نقش دارد. محققان توصیه می‌کنند افرادی که دارای سطح بالای استرس و تغییرات خلقی هستند حتما از تکنیک‌های مدیتیشن، ورزش، موسیقی‌درمانی و... برای کسب آرامش کمک بگیرند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات