برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کدام بیماران قلبی می‌توانند روزه بگیرند؟

کدام بیماران قلبی می‌توانند روزه بگیرند؟ نمی توان نسخه واحدی برای روزه داری بیماران قلبی و عروقی تجویز کرد و روزه داری این دسته بیماران بسته به نوع بیماری و مرحله آن دارد.

یک متخصص قلب و عروق گفت: روزه داری بیماران قلبی بستگی به نوع بیماری و مرحله بیماری آنها دارد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ایسنا»، «مصطفی بهره مند» با بیان اینکه نمی توان نسخه واحدی برای روزه داری بیماران قلبی و عروقی تجویز کرد، گفت: روزه داری این دسته بیماران بسته به نوع بیماری و مرحله آن دارد.

وی افزود: در وهله اول توصیه می شود  بیماران قلبی و عروقی جهت روزه داری حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند.

بهره مند گفت: نکته مهم دیگر در خصوص روزه داری بیماران قلبی و عروقی آن است که علائم نداشته باشند، یعنی بیمارانی که علائمی مانند تنگی نفس و یا درد قفسه سینه دارند که نشانه بارز بیماریهای قلبی و عروقی است، باید از گرفتن روزه اجتناب کنند.

وی افزود: آن دسته از بیمارانی هم که علائم ندارند، اما با گرفتن روزه علائم بیماری قلبی آنها عود می کند هم باید از گرفتن روزه اجتناب کنند.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: بیمارانی هم که به تازگی دچار سکته قلبی شده و یا نارسایی قلبی پیدا کرده اند هم باید از گرفتن روزه خودداری کنند.

بهره مند خاطرنشان کرد: تنها بیماران قلبی و عروقی که بیماری آنها تحت درمان قرار داشته و کنترل شده است، با نظر پزشک معالج خود می توانند روزه بگیرند. روزه داری این دسته از بیماران هم در صورتی که علائم آنها برنگردد می تواند ادامه داشته باشد.

این متخصص قلب و عروق در ادامه مهمترین نکته در روزه داری بیماران قلبی و عروقی را تامین آب مناسب بدن دانست و افزود: بیمارانی که با نظر پزشک معالج خود روزه می گیرند باید به مصرف آب در فاصله افطار تا سحر توجه داشته باشند.

وی افزود: توصیه می شود این دسته از بیماران حتما در فاصله افطار تا سحر حجم مناسبی از میوه و سبزیجات پرآب را مصرف کنند.

بهره مند همچنین توصیه کرد: این بیماران در طول روزه از قرارگیری در معرض نورخورشید و محیط گرم که موجب بالا رفتن تعریق و کاهش آب بدن می شود، خودداری کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در خصوص تغذیه، ناشتا بودن 10 تا 12 ساعته مشکل چندانی برای این بیماران ایجاد نمی کند و تنها توصیه می شود این افراد از مصرف غذاهای پرچرب و پرنمک در طول ماه مبارک رمضان جدا خودداری کنند.

وی افزود: در خصوص زمان مصرف دارو هم می توان با مشورت پزشک مصرف دارو را به فاصله بین افطار تا سحر منتقل کرد.

بهره مند گفت: همچنین با مشورت پزشک می توان مصرف داروهای مدر را جهت کاهش کم آبی بدن در این ایام کم کرد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات