برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

هشدار نسبت به افزایش موارد ابتلا به عارضه نزدیک بینی در کودکان

هشدار نسبت به افزایش موارد ابتلا به عارضه نزدیک بینی در کودکان محققان در یک بررسی جدید دریافتند که بین مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال با افزایش و شدت خطر بروز عارضه نزدیک بینی در کودکان و نوجوانان ارتباط مستقیم وجود دارد.

محققان در یک بررسی جدید دریافتند که بین مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال با افزایش و شدت خطر بروز عارضه نزدیک بینی در کودکان و نوجوانان ارتباط مستقیم وجود دارد.

به گزارش «بهپو»، این تحقیق با دسترسی آزاد، این هفته در «The Lancet Digital Health» منتشر شد و توسط محققان و متخصصان سلامت چشم از سنگاپور، استرالیا، چین و انگلستان انجام شده است؛ از جمله پروفسور روپرت بورن از دانشگاه آنگلیا روسکین. نویسندگان بیش از 3000 مطالعه در مورد قرار گرفتن در معرض نمایشگر دستگاه های هوشمند و نزدیک بینی در کودکان و نوجوانان بین 3 ماهه تا 33 سال را بررسی کردند.

محققان با تحلیل و کنار هم قرار دادن نتایج مطالعات موجود دریافتند: بالا بودن مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال از قبیل تلفن همراه با افزایش حدودا ۳۰ درصدی خطر بروز عارضه نزدیک بینی همراه است و درصورت زیاده روی در کار کردن با رایانه این خطر به حدود ۸۰ درصد میرسد.

نتایج این تحقیق در حالی صورت منتشر می شود که میلیون ها کودک در سراسر جهان پس از تعطیلی مدارس به دلیل همه گیری COVID-19 زمان قابل توجهی را به استفاده از روش های آموزش از راه دور صرف می کنند.

پروفسور بورن ، استاد چشم پزشکی در موسسه تحقیقات بینایی و چشم در دانشگاه آنگلیا روسکین می گوید: حدود نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ دچار عارضه نزدیک بینی میشوند، بنابر این با موضوعی نگران کننده مواجه هستیم که به سرعت در حال شدت گرفتن است. مطالعه ما جامع ترین تحقیقی است که در این باره تا کنون انجام شده است و رابطه ای بالقوه بین مدت زمان نگاه کردن به نمایشگرهای دیجیتال و بروز نزدیک بینی در جوانان نشان می دهد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، این تحقیقات در زمانی انجام می شود که فرزندان ما به دلیل تعطیلی مدارس بیش از هر زمان دیگری به مدت طولانی به صفحه های نمایش نگاه می کنند و واضح است که تحقیقات فوری برای درک بیشتر اینکه چگونه قرار گرفتن در معرض وسایل دیجیتالی می تواند بر چشم ما تأثیر بگذارد ضروری است. آنچه مشخص است این است که مردم از تاثیر نگاه کردن به صفحه نمایشگرها بر بینایی آگاهی زیادی ندارند و آن را دست کم می گیرند. بنابراین مطالعات آینده باید از اقدامات عینی برای به کار بستن این اطلاعات استفاده کنند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات