برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

مصرف دز کم آسپرین از مسمومیت بارداری پیشگیری می کند

مصرف دز کم آسپرین از مسمومیت بارداری پیشگیری می کند بر اساس گزارش گروه ویژه خدمات پیشگیرانه آمریکا (USPSTF) ، زنان بارداری که در معرض ابتلا به مسمومیت بارداری هستند، باید بعد از سه ماهه اول بارداری از دُز کم آسپرین استفاده کنند.

بر اساس گزارش گروه ویژه خدمات پیشگیرانه آمریکا (USPSTF) ، زنان بارداری که در معرض ابتلا به مسمومیت بارداری هستند، باید بعد از سه ماهه اول بارداری از دُز کم آسپرین استفاده کنند.

به گزارش «بهپو»، مسمومیت بارداری یا پره اکلامپسی از عارضه‌های ناشی از بارداری است که با فشار خون بالا و و علائم دیگری مانند وارد شدن آسیب به اندام‌های داخلی مانند کبد و کلیه مشخص می‌شود.

این عارضه معمولا پس از ۲۰ هفتگی بارداری در خانم‌هایی که فشار خون طبیعی و معمولی دارند، شروع می‌شود.

در صورتی که خانم‌های باردار برای درمان این مشکلات اقدام نکنند، مسمومیت بارداری عوارض جدی برای مادر و کودک ایجاد خواهد کرد.

اکنون بر اساس گزارش گروه ویژه خدمات پیشگیرانه آمریکا (USPSTF) ، زنان بارداری که در معرض ابتلا به یک اختلال جدی فشار خون بالا به نام پره اکلامپسی هستند، باید بعد از سه ماهه اول بارداری از دُز کم آسپرین استفاده کنند.

پره اکلامپسی که با افزایش ناگهانی فشار خون، پروتئین در ادرار یا سایر مشکلات مشخص می شود، در صورت درمان نشدن مشکلات جدی برای سلامت زنان باردار و جنین آنها ایجاد می کند.

اما «آرون کاغی» از اعضای گروه ویژه خدمات پیشگیرانه آمریکا می گوید: خبر خوب این است که می توانیم این خطرات را با مصرف روزانه دُز کم آسپرین یا ۸۱ میلی گرم آسپرین در روز کاهش دهیم.

کاغی که معاون تحقیقات و سیاست سلامت زنان در دانشگاه بهداشت و علوم اورگان در پورتلند است، خاطرنشان کرد، این موضوع که دقیقاً چگونه آسپرین به جلوگیری از پره اکلامپسی کمک می کند، کاملاً مشخص نیست.

بر اساس این گزارش، زنانی که چند قلو باردار هستند نیز در معرض خطر بالای ابتلا به مسمومیت بارداری قرار دارند.

گروه ویژه خدمات پیشگیرانه آمریکا توصیه می کند زنانی که دارای دو یا چند عامل خطر متوسط ​​برای ابتلا به پره اکلامپسی قرار دارند، باید از دُز پایین آسپرین استفاده کنند.

زنانی که از روش های کمک باروری برای باردار شدن استفاده می کنند و همچنین سابقه خانوادگی ابتلا به پره اکلامپسی، سیاه پوستان، سن ۳۵ سال به بالا و درآمد پایین با خطر ابتلا به مسمومیت بارداری روبرو هستند.

طبق این دستورالعمل، برای زنانی که تنها یکی از این خطرهای متوسط ​​را دارند، باید دُز پایین آسپرین در نظر گرفت.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «خبرگزاری یونایتدپرس»، این گروه کاری اعلام کرد: زنانی که قبلاً زایمان بدون عارضه داشته اند و هیچ خطری برای پره اکلامپسی ندارند، نیازی به مصرف دُز پایین آسپرین ندارند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات