برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

اگر با فرد مبتلا به کرونا تماس داشتیم، باید فورا آزمایش بدهیم؟

اگر با فرد مبتلا به کرونا تماس داشتیم، باید فورا آزمایش بدهیم؟ هر یک از ما در این دوران همه‌گیری ویروس کرونا خواه‌ناخواه ممکن است در تماس نزدیک با کسانی قرار گیریم که بعدا معلوم می‌شود، آزمایش‌ کرونایشان مثبت است. در این موارد چه باید کرد؟ آیا باید فورا آزمایش کرونا داد تا معلوم شود شما هم دارای عفونت هستید؟

هر یک از ما در این دوران همه‌گیری ویروس کرونا خواه‌ناخواه ممکن است در تماس نزدیک با کسانی قرار گیریم که بعدا معلوم می‌شود، آزمایش‌ کرونایشان مثبت است.

به گزارش «بهپو»، پرسش این است که در این موارد چه باید کرد؟ آیا باید فورا آزمایش کرونا داد تا معلوم شود شما هم دارای عفونت هستید؟ پزشکان می گویند گرچه می‌توانید فورا آزمایش دهید، اما بهتر است این کار را نکنید.

 

بیشتر بخوانید: چرا نتیجه تست کرونا، منفی کاذب می شود؟

 

رایج‌ترین نوع آزمایشی که برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید انجام می‌شود، بر اساس یافتن خود ذرات ویروس در ترشحات مخاطی ته بینی یا حلق شما است.

این ذرات ویروسی هنگامی در این ترشحات مخاطی ظاهر می‌شوند که ویروس به اندازه کافی در بدن شما تکثیر و مقدار زیادی از آن ایجاد شده باشد.

به عبارت دیگر، اگر امروز در معرض کروناویروس جدید یا ویروس سارس-کوو-۲ قرار گرفته باشید، آزمایش مایعات بدنی شما در روز بعد به احتمال زیاد وجود ویروس را نشان نخواهد داد. معمولا دست کم چند روزی طول می‌کشد تا تکثیر ویروس در بدن شما به حدی برسد که ذرات ویروسی در ترشحات تنفسی شما قابل شناسایی باشند.

در این صورت اگر بلافاصله پس از قرارگرفتن احتمالی در معرض ویروس مثلا به علت تماس با فرد دارای عفونت، آزمایش انجام دهید، ممکن است نتیجه منفی کاذب به دست آید (یعنی با وجود دچار بودن شما به عفونت نتیجه آزمایش منفی است). یک بررسی اخیر تخمین زده است که در صورتی که افراد در «روز اول» عفونت‌شان با ویروس کرونا آزمایش دهند، ممکن است در ۱۰۰ درصد موارد نتیجه منفی کاذب به دست آید.

مشکل دریافت نتیجه منفی کاذب این است که ممکن است احساس اطمینان کاذب کنید و فکر کنید می‌توانید به زندگی عادی بازگردید. در حالی که این کار درستی نیست.

اگر اطمینان دارید که در معرض ویروس کرونا بوده‌اید، باید فورا خودتان را ایزوله کنید. از تماس با سایر افراد خانواده یا سایر افراد در بیرون از خانه پرهیز کنید. با دکترتان یا مرکز بهداشتی محلی تماس بگیرید و دستور‌های لازم برای زمان مناسب برای انجام آزمایش را از آنها بگیرید. اگر پس از قرار گرفتن در معرض ویروس باید برای انجام آزمایش یا مراقبت پزشکی از خانه خارج شوید، حتی اگر احساس بیماری ندارید، ماسک بزنید و فاصله ۲ متری را با دیگران رعایت کنید.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «هفته نامه سلامت»، بهتر است که به کسی که شما در تماس با او بوده‌اید و به شما خبر داده است که آزمایشش مثبت شده است، زنگ بزنید و از او به خاطر آگاه‌ کردنتان در این مورد تشکر کنید. او به این کار به شما امکان قرنطینه کردن خودتان را در کوتاه‌ترین فاصله داده و به این ترتیب شاید مانع از آلوده شدن دیگران شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات