برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

از دست دادن حافظه در کمین زنان پر استرس

از دست دادن حافظه در کمین زنان پر استرس مطالعات اخیر محققان نشان می دهد تجارب استرس زا در میانسالی در زنان باعث از دست دادن حافظه در سنین بالاتر می شود. این اثر در مردان مشاهده نشد.

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد تجارب استرس زا در میانسالی در زنان باعث از دست دادن حافظه در سنین بالاتر می شود. این اثر در مردان مشاهده نشد.

به گزارش «بهپو»، یافته های قبلی نشان داده بودند که هورمون های استرس تاثیر متفاوتی بر سلامت مغز زنان و مردان دارد. همچنین تاثیر سن بر پاسخ استرس در زنان 3 برابر بیشتر از مردان است و وقایع استرس زا در زندگی می تواند باعث مشکلات موقت حافظه و تفکر شود. ازدواج، طلاق، تولد نوزاد، مرگ عزیزان، از دست دادن کار، آسیب یا بیماری شدید، بازنشستگی و استقلال فرزندان از خانواده از جمله تجارب استرس زایی بودند که شرکت کنندگان در این مطالعه به آنها اشاره کردند.

انجمن آلزایمر می گوید که خطر آلزایمر در زنان بیشتر از مردان است. از هر 6 زن بالای 60 سال یک زن به آلزایمر مبتلا می شود درحالیکه این رقم در بین مردان یک نفر از هر 11 نفر است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، محققان بر این باورند که متوقف کردن استرس در زندگی کاری غیر ممکن است، ولی می‌توان با توسعه داروهای موثر،‌ چگونگی مقابله مغز با وقایع استرس‌زا را تغییر داد. همچنین آموزش روش‌های مقابله با استرس در افراد به ویژه زنان موثر است.

نتایج این مطالعه در نشریه «Geriatric Psychiatry» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات