برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

علایم زوال عقل در زمستان بدتر می شود

علایم زوال عقل در زمستان بدتر می شود محققان در یک مطالعه دریافتند تغییر فصل تأثیر چشمگیری بر نیروی درک و شناخت افراد مسن می گذارد و در فصل زمستان کاهش چشمگیری پیدا می کند.
محققان در یک مطالعه دریافتند تغییر فصل تأثیر چشمگیری بر نیروی درک و شناخت افراد مسن می گذارد و در فصل زمستان کاهش چشمگیری پیدا می کند.
به گزارش «بهپو»، بررسی‌ها حاکی از آن است که فصل سرما می‌تواند موجب کاهش قابل توجه در توانایی ذهنی مسن سالان شود. همچنین نتایج برخی مطالعات دیگر حاکی از آن است شروع علایم مربوط به بیماری شیزوفرنی از فصل زمستان آغاز می‌شود و تغییرات فصلی می‌تواند بر عملکرد حافظه و قدرت تمرکز افراد تاثیر بگذارد.
به تازگی گروهی از محققان کانادایی به تاثیر تغییر فصل بر بیماری آلزایمر پرداخته و اظهار داشتند: «درصورتیکه علایم این بیماری در طول سال نوسان داشته باشد، می‌تواند در تشخیص و کنترل این بیماری نقش زیادی داشته باشد.»
محققان به منظور فهم تاثیر فصل بر زوال عقل به بررسی اطلاعات 3353 فرد مسن در آمریکا، کانادا و فرانسه پرداختند که گروهی از این افراد به بیماری آلزایمر مبتلا بودند.
محققان با انجام آزمایشاتی و بررسی اطلاعات بدست آمده دریافتند: «میانگین عملکرد شناختی در فصل تابستان و پاییز نسبت به زمستان و بهار بهتر است.»
به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، علاوه بر این، محققان کانادایی مشاهده کردند که در فصل زمستان و بهار احتمال مشاهده علایم مربوط به زوال عقل و اختلال شناختی نسبت به دو فصل تابستان یا پاییز بیشتر است. در حقیقت، در ماه‌های سردتر سال تشخیص علایم این بیماری در شرکت کنندگان 31 درصد بیشتر بوده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات