برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

سلامت قلب در گرو آرامش روح

سلامت قلب در گرو آرامش روح کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند تنها یک ساعت در روز انجام مدیتیشن، یوگا یا حتی تمرکز و تلاش برای آرام‌سازی و فکر نکردن به تنش‌های فکری برای کاهش اضطراب و استرس بدن موثر است.
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند تنها یک ساعت در روز انجام مدیتیشن، یوگا یا حتی تمرکز و تلاش برای آرام‌سازی و فکر نکردن به تنش‌های فکری برای کاهش اضطراب و استرس بدن موثر است.
به گزارش «بهپو»، استرس و نگرانی جدی‌ترین اثر خود را بر سلامت قلب می‌گذارد و به همین دلیل افرادی که دچار استرس مزمن هستند به‌تدریج به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند. انجمن فیزیولوژی آمریکا پژوهشی درباره ارتباط استرس با آسیب قلبی  انجام شده است. کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای رفع مشکلاتی چون استرس و نگرانی شدید به تمرین‌های آرامش بخش بپردازند.
دانشمندان برای ارزیابی موثر بودن مدیتیشن بر سلامت بدن به‌ویژه عضله قلب روی یک گروه ۱۴ نفره که دچار استرس شدید بودند آزمایش انجام داده و هرروز به مدت یک ساعت تمرین‌های آرامش ‌بخش را روی آن‌ها انجام داده‌اند. پس از مدتی میزان استرس در افراد بسیار کاهش یافته و با توان بالاتری به انجام کار‌ها و وظایف خود پرداخته اند و در مواجهه با مشکل‌ها از انعطاف‌پذیری بالاتری برخوردار بوده‌اند.
استرس سبب ترشح هورمون کورتیزول در بدن و ایجاد التهاب می‌شود که درنتیجه آن اعضای مختلف بدن آسیب می‌بینند؛ به‌ویژه قلب و بخش‌های تشکیل‌دهنده آن در اثر ترشح هورمون کورتیزول بیشترین آسیب را می‌بینند. با کاستن از استرس ارگان‌های بدن مانند مغز، کلیه، ریه‌ها، قلب و حتی فشارخون بدن تنظیم و فعالیت بهتری به دست می‌آورند.
به گزارش «بهپو» به نقل از «دیلی میل»، برای کاستن استرس می‌توانید در خانه یا محل کار مدت‌زمانی حتی یک ربع ساعت را به زدودن افکار بد، فکر کردن به مواردی که سبب شادی شما می‌شود، تنفس عمیق و انجام حرکت‌های کششی بپردازید و اثر فوق‌العاده آن بر بازده و کارایی همچنین سلامت جسم و روح خود را شاهد باشید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات