برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

خطر بیماری قلبی در انتظار نوزادانی که با وزن کم متولد شده اند

خطر بیماری قلبی در انتظار نوزادانی که با وزن کم متولد شده اند وزن کم هنگام تولد مسئله ای است که ذهن بسیاری از پدر و مادر ها را مشغول می کند. در واقع این موضوع نگران کننده هم هست و احتمال بعضی از بیماری ها را در کودک افزایش می دهد. اطلاع از وجود چنین احتمالی نباید شما را بترساند بلکه می توانید با پیش آگهی خطر را از کودک خود دفع کنید.
وزن کم هنگام تولد مسئله ای است که ذهن بسیاری از پدر و مادر ها را مشغول می کند. در واقع این موضوع نگران کننده هم هست و احتمال بعضی از بیماری ها را در کودک افزایش می دهد. اطلاع از وجود چنین احتمالی نباید شما را بترساند بلکه می توانید با پیش آگهی خطر را از کودک خود دفع کنید.
به گزارش «بهپو»، بررسی‌ها نشان می‌دهد احتمال ابتلا به بیماری قلبی در نوزادانی که با وزن کم متولد می شوند بیشتر است. همچنین این دسته از نوزادان نسبت به کودکانی که با وزن طبیعی متولد می شوند، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات شناختی هستند. به گفته پزشکان: «نوزادانی که وزن آنان کمتر از ۲.۵ کیلوگرم است بیشتر احتمال دارد در سال های بعدی عمرشان دچار بیماری قلبی-عروقی، دیابت و مشکلات شناختی شوند.» پزشکان دریافتند مصرف زودهنگام مکمل آهن می‌تواند تا حدودی موثر باشد.
متخصصان سوئدی در بررسی‌های خود مشاهده کردند کودکانی که با وزن پایین متولد شده اند و مکمل آهن دریافت کرده‌اند در سنین مدرسه فشار خون پایین‌تری دارند. این اولین باری است که چنین یافته هایی به دست می آید. در این بررسی ۲۸۵ کودک با وزن پایین هنگام تولد و یک گروه ۱۰۰ نفره از کودکان با وزن طبیعی به هنگام تولد، مورد مطالعه قرار گرفتند.
«NDTV» در این باره می نویسد: «اطلاعات مربوط به وزن، قد، فشار خون، قند خون، انسولین، ضریب هوشی و توانایی‌های مختلف دیگر در این کودکان جمع‌آوری شد و مشاهده شد کودکانی که هنگام تولد وزن پایینی داشتند بیشتر در معرض مشکلات شناختی هستند. همچنین نشانه‌های اولیه اختلال در تنظیم قند خون که علامت ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی-عروقی است در آنان مشاهده شد.»

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات