برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان موفقیت آمیز میگرن با داروی جدید

درمان موفقیت آمیز میگرن با داروی جدید محققان یک داروی جدید به نام ارنوماب (Erenumab) را روی حدود 1000 بیمار مبتلا به میگرن آزمایش کردند و دریافتند که در کاهش میگرن بسیار موثر است و تعداد و طول حملات میگرنی را تا نصف کاهش می‌دهد.
محققان یک داروی جدید به نام ارنوماب (Erenumab) را روی حدود 1000 بیمار مبتلا به میگرن آزمایش کردند و دریافتند که در کاهش میگرن بسیار موثر است و تعداد و طول حملات میگرنی را تا نصف کاهش می‌دهد.
یک داروی جدید موسوم به ارنوماب به بیماران مبتلا به میگرن مزمن، امید تازه‌ای را پس از آزمایش‌های بالینی تزریق کرده که می‌تواند طول مدت حملات میگرنی را به نصف کاهش دهد.
ارنوماب درمانی مبتنی بر تزریق دارو است و اولین داروی موثر میگرن طی دو دهه اخیر است.
ارنوماب یک آنتی‌بادی است که مسیرهای سیگنالی در مغز به نام پپتید مرتبط با ژن کلسیتونین یا CGRP را به منظور جلوگیری از حملات میگرنی تغییر می‌دهد.
تحقیقات قبلی نشان داد که CGRP مسئول درد و حساسیت بیماران مبتلا به میگرن است. همچنین در طول حملات میگرنی فراوان دیده شد.
شرکت داروسازی "Novartis"، که این دارو را تولید می‌کند، اکنون درخواست مجوز پزشکی در ایالات متحده آمریکا و اروپا کرده است. پس از تایید، این دارو توسط موسسه ملی بهداشت و درمان در بریتانیا ارزیابی خواهد شد.
محققان در پژوهش جدیدی که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده، ارنروماب را روی در مجموع 955 بیمار که همه از یک میگرن اپیزودیک رنج می‌بردند، آزمایش کردند. وقتی آزمایش شروع شد، این بیماران معمولا میگرن را به مدت هشت روز در ماه داشتند.
نزدیک به شش ماه، به حدود 636 بیمار آنتی‌بادی تزریق شد و 319 بیمار هم پلاسیبو(درمان تلقینی) دریافت کردند.
نتایج نشان می‌دهد که تعداد حملات میگرنی برای 50 درصد از کل بیماران تقریبا به نصف کاهش یافته است.
محققان همچنین دریافتند که حدود 27 درصد از بیماران که درمان تلقینی شده بودند، اثرات مشابهی داشتند.
علاوه بر این، بیمارانی که مورد تزریق داروی واقعی قرار گرفتند نیز در طول دوره آزمایشی، بهبود فیزیکی در فعالیت‌های روزانه خود را گزارش کردند.
پروفسور "پیتر گودسبی" استاد عصب‌شناسی کالج کینگ لندن گفت: این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که مسدود کردن این مسیر می‌تواند تاثیر میگرن را کاهش دهد.
وی افزود: نتایج نشان دهنده یک گذار واقعی برای بیماران مبتلا به میگرن از درمان‌های ضعیف و ناقص به یک درمان خاص طراحی شده برای میگرن است که نشان دهنده یک گام فوق العاده مهم برای درک میگرن و درمان آن است.
میگرن سومین بیماری شایع در جهان است و بیشتر در افراد 25 تا 55 ساله معمول است. هر 10 ثانیه یک فرد در ایالات متحده آمریکا به علت میگرن به اورژانس مراجعه می‌کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات