برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

دستورالعمل درمان روزاسه به روز شد

دستورالعمل درمان روزاسه به روز شد محققان در دستورالعمل به‌روز شده‌ای در مورد درمان روزآسه که به تازگی در British Journa- of Dermatology منتشر کردند، توصیه کردند برای بیماران مبتلا به روزآسه، باید براساس علایم و نشانه‌ها، درمان‌های مبتنی بر فنوتایپ اتخاذ و تجویز شود.
محققان در دستورالعمل به‌روز شده‌ای در مورد درمان روزآسه که به تازگی در British Journa- of Dermatology منتشر کردند، توصیه کردند برای بیماران مبتلا به روزآسه، باید براساس علایم و نشانه‌ها، درمان‌های مبتنی بر فنوتایپ اتخاذ و تجویز شود.

به نقل از مداسکیپ، محققان آلمانی در این راهنمای ‌بالینی بهترین شواهد درمانی کنونی را با تجربه بالینی یک گروه از متخصصین بین‌المللی ادغام کرده تا اجماعی در جنبه‌های مهم درمان و مدیریت روزآسه ثبت کرده باشند. در این راهنمای ‌بالینی، دستورات براساس رویکرد دلفی Delphi اصلاح شده همراه با رای‌دهی به هریک از توصیه‌ها براساس نظر اعضای پانل به نگارش درآمده‌اند.

این گروه از متخصصان در بررسی‌ها و اجماع‌نظرهای خود به این نتیجه رسیدند که برای علایم و نشانه‌های روزآسه، درمان‌های مبتنی بر فنوتایپ در نظر گرفته شود. برای ویژگی‌های عمده فردی، از قبیل اریتم گذرا و دائمی، پاپول‌ها/پوستچول‌های التهابی، تلانژکتازی، و فایما، محققان علاوه بر اقدامات مراقبت‌های معمول پوست، درمان‌های خط اول هم شناسایی و معرفی کرده‌اند.

در هر فرد بیمار، ویژگی‌های متعدد می‌تواند با هم و با کمک عوامل مختلف تحت درمان قرار گیرند. اگر بیمار در مدت زمان مناسب، پاسخ درمانی مناسبی را دریافت نکند، باید گزینه درمانی خط اول دیگر یا افزودن داروی خط اول دیگری درنظر گرفته شود.

مدالیتی‌های درمانی و ترجیحات بیمار می‌توانند نقش مهمی در پایداری انتخاب‌های درمانی داشته باشند. در مواردی که بیمار مشکلات متوسط بینایی پیدا کرده، باید ارجاع بیمار به چشم‌پزشک مدنظر باشد. علاوه بر دارودرمانی، بهداشت پلک چشم و استفاده از قطره‌های مصنوعی چشم باید برای درمان روزآسه چشمی درنظر گرفته شوند.

تشخیص و درمان روزآسه باید براساس تظاهرات بالینی بیمار باشد. این رویکرد درمانی بوسیله مطالعات مختلف اثبات شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات