برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

اپلیکیشنی برای کنترل ضربان قلب

اپلیکیشنی برای کنترل ضربان قلب این اپلیکیشن که Cardiio Rhythm نام دارد ‌توسط محققین هنگ‌کنگی ساخته‌شده و در آن دوربین موبایل تغییرات بسیار اندک را در رنگ چهره فرد دیده و تحلیل می‌کند و از روی آن پی به تغییر ضربان قلب می‌برد.
یکی از مهم‌ترین نامنظمی‌های ضربان قلب فیبریلاسیون دهلیزی است. در این نوع بی‌نظمی حفره دهلیز قلب به‌جای اینکه ضربان منظمی داشته باشد فقط می‌لرزد و نتیجه آن نه‌تنها کاهش قدرت برونده خون در قلب است بلکه احتمال ایجاد لخته در قلب بیشتر می‌شود.

متاسفانه این لخته‌ها می‌توانند به مغز رفته و در آنجا موجب سکته مغزی شوند. تشخیص این آریتمی یا بی‌نظمی ضربان معمولا با کمک نوار قلبی است؛ ولی اخیرا محققان توانسته‌اند اپلیکیشن موبایلی ارائه دهند که به تشخیص این مشکل به طریق دیگری کمک می‌کند.

این اپلیکیشن که Cardiio Rhythm نام دارد ‌توسط محققین هنگ‌کنگی ساخته‌شده و در آن دوربین موبایل تغییرات بسیار اندک را در رنگ چهره فرد دیده و تحلیل می‌کند و از روی آن پی به تغییر ضربان قلب می‌برد.

در مقایسه‌ای که از این وسیله با نوار قلبی صورت گرفت مشخص شد اپلیکیشن می‌تواند نامنظمی ضربان قلب را در 92 درصد موارد به‌درستی تشخیص دهد.

گرچه این ابزار به‌دقت نوار قلبی نیست می‌تواند به‌راحتی در دسترس مردم قرارگرفته و آن‌ها را از مشکل ایجادشده آگاه کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات