برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درخواست بررسی ثبت داروی جدید اداراوون در درمان ALS

درخواست بررسی ثبت داروی جدید اداراوون در درمان ALS سازمان غذا و داروی آمریکا، درخواست بررسی ثبت داروی جدید اداراوون (Edaravone) با نام تحقیقاتی 186-MCI را در درمان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)-که نوعی بیماری عصبی پیشرونده محسوب می‌شود-پذیرفته است.
سازمان غذا و داروی آمریکا، درخواست بررسی ثبت داروی جدید اداراوون (Edaravone) با نام تحقیقاتی 186-MCI را در درمان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)-که نوعی بیماری عصبی پیشرونده محسوب می‌شود-پذیرفته است. چنین تخمین زده شده که بیش از 30 هزار آمریکایی به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مبتلا هستند و سالانه بیش از 5600 مورد جدید در این کشور تشخیص داده می‌شود.
اسکلروز جانبی آمیوتروفیک سلول‌های عصبی موجود در مغز و نخاع را که مسئول کنترل عضلات ارادی هستند (عضلاتی که در هنگام حرکت، صحبت کردن، غذا خوردن و تنفس به کار می‌روند) مورد حمله قرار می‌دهد. این بیماری، یکی از شناخته‌شده‌ترین بیماری‌های عصبی-عضلانی است که نزدیک به 2 نفر از هر 100 هزار نفر جمعیت در سراسر دنیا را مبتلا می‌کند. در شرایطی که 5 الی 10 درصد از موارد ابتلا به این بیماری ارثی هستند، علت اغلب موارد بیماری به درستی مشخص نیست اما چنین به نظر می‌رسد که عوامل ژنتیکی و محیطی هر دو دخیل‌اند.
لوسی برویجن، از انجمن ALS آمریکا می‌گوید: «نیاز مبرم به گزینه‌های درمانی جدید برای مواجهه با این بیماری ناتوان‌کننده وجود دارد. امیدواریم که این دارو مراحل تایید را هر چه سریع‌تر طی کرده و در اختیار بیمارانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند قرار گیرد.» درخواست بررسی ثبت اداراوون، براساس اطلاعات به دست آمده از یک برنامه تحقیقات بالینی روی بیماران با تشخیص اسکلروز جانبی آمیوتروفیک در ژاپن انجام شد. در سال 2015 میلادی، اداراوون برای درمان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک در ژاپن و کره جنوبی مورد تایید قرار گرفت. در همان سال سازمان غذا و داروی آمریکا و اتحادیه اروپا، اداراوون را تحت عنوان داروی اورفان مورد حمایت قرار دادند. اداراوون، هم‌اکنون از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا برای هیچ اندیکاسیون درمانی مورد تایید نیست./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات