برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تلفن همراه عامل پریشانی

تلفن همراه عامل پریشانی دانشمندان به تازگی دریافته‌اند که استفاده از تلفن‌های همراه می‌تواند به عنوان یک عامل محرکه برای ابتلا به اختلال نقص توجه عمل کرده و کاربران این دستگاه‌های هوشمند را به دردسر بیندازد.
دانشمندان به تازگی دریافته‌اند که استفاده از تلفن‌های همراه می‌تواند به عنوان یک عامل محرکه برای ابتلا به اختلال نقص توجه عمل کرده و کاربران این دستگاه‌های هوشمند را به دردسر بیندازد. بسیاری از ما به عنوان کاربران تلفن‌های هوشمند، صرف‌نظر از آنچه که انجام می‌دهیم، در هر ساعت با تعداد زیادی هشدار و علامت درباره دریافت پیام‌های جدید، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، خبرهای داغ، به‌روزرسانی برنامه‌ها و... بمباران می شویم.

به گزارش وبمد، شواهد حاکی از این است که همه‌گیر شدن استفاده از تلفن همراه در همه جنبه‌های زندگی، ما را پریشان‌تر و بیش‌فعال‌تر می‌سازد. علاوه بر این، علائم یاد شده برای توصیف اختلال عصبی شناخته شده‌ای تحت عنوان اختلال نقص توجه و بیش فعالی یا ADHD استفاده می‌شود. با این وجود آیا استفاده بیش از حد از تلفن همراه ممکن است افرادی را که مبتلا به این اختلال نیستند نیز با نشانه‌هایی از این بیماری درگیر سازد یا خیر؟ محققان برای پی بردن به پاسخ این سوال به انجام تحقیقی دو هفته‌ای روی 221 دانشجوی دانشگاه بریتیش کلمبیا دست زدند.

این محققان طی هفته اول از نیمی از دانشجوها خواستند که تلفن همراه خود را روی حالت «مزاحم نشوید» قرار داده و آن را از دسترس خود خارج کنند و از نیمی دیگر درخواست کردند تا تلفن خود را بر روی حالت «هشدار» قرار داده و آن را در کنار خود قرار دهند. در طول هفته دوم، محققان دستورالعمل یاد شده را برعکس کرده و از گروه اول خواستند تا تلفن همراه خود را روی حالت هشدار قرار داده و گروه دوم نیز موظف شدند تا تلفن خود را روی حالت «مزاحم نشوید» تنظیم کنند. در نتایج حاصله از این تحقیق همه چیز به جز میزان بازماندن افراد از کار خود به واسطه تلفن همراهشان ثابت بود. بر اساس نتایج این تحقیق، زمانی که افراد تلفن خود را روی حالت هشدار قرار می‌دهند، ارتباطشان با دنیای اطراف به دفعات بیشتری قطع می‌شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات