برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان های خانگی پسوریازیس

کرم های مرطوب کننده به دنبال راهی هستید که شما را از شر خارش خلاص کند؟ یکی از راه ها، پوشاندن پوست با لایه ضخیمی از کرم است. می توانید از وازلین یا هر نوع مرطوب کننده دیگری برای این منظور استفاده کنید. ضخامت لایه کرمی باعث حبس شدن آب زیر پوست شده و التهاب و قرمزی و خشکی آن را کاهش می دهد.
سرکه سیب برای پوست سر سرکه سیب، کاربردهایی بجز آشپزی هم دارد. چندبار در هفته کمی سرکه سیب طبیعی را به پوست سر بمالید؛ سرکه سیب خالص یا رقیق شده با آب فرقی نمی کند. این کار بخصوص مواقعی که سرتان شروع به خارش می کند بسیار راهگشاست. پس از خشک شدن، سر خود را با آب بشویید تا پوست سر تحریک نشود. اگر پوست سر ترک خورده یا دچار خونریزی شده هرگز از این روش استفاده نکنید. چون باعث سوزش پوست سر خواهد شد.
کمی آفتاب بگیرید از خانه بیرون رفته و کمی آفتاب بگیرید. اشعه های فرابنفش B خورشید، به تسکین علائم پسوریازیس کمک می کند. اما باید مراقب باشید زیاد آفتاب نگیرید. 5 تا 10 دقیقه در روز کافی است و البته حتما روی نقاطی از پوست که به عوارض پوستی پسوریازیس مبتلا نیست، کرم ضد آفتاب بمالید. زیاد آفتاب گرفتن خطر بروز سرطان پوست را در شما افزایش خواهد داد.
حمام نمک اگر دوست دارید پوسته های بدنتان بریزد و باعث نرمی وتسکین پوست شود یکی از راه ها حمام نمک است. نمک اپسوم یا سولفات منیزیم در آب گرم وان حمام حل کرده و در آن بخوابید. پس از حمام کردن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا آب پوست تبخیر نشود.
کپسایسین کپسایسین ماده موثره فلفل است که به آن طعم تندی می دهد. محققان می گویند کپسایسین باعث تسکین درد، التهاب و قرمزی پوست می گردد. از کپسایسین پمادهای درمانی نیز ساخته شده که در داروخانه ها و بدون نیاز به نسخه قابل تهیه است. اما به این نکته هم توجه کنید که برخی افراد می گویند وقتی پماد فلفل یا خود فلفل را برای بهره گرفتن از خواص کپسایسین روی پوست می گذارند احساس سوزش به آنها دست می دهد.
زردچوبه زردچوبه را اغلب به عنوان یکی از ادویه های پرمصرف در غذاپزی می شناسیم. اما مطالعات نشان داده است که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی در بیماری پسوریازیس است. برای استفاده از خواص زردچوبه می توانید آن را به غذا اضافه کرده یا از مکمل های دارویی موجود در داروخانه ها استفاده کنید.
روغن درخت چای درخت چای بومی استرالیاست اما لازم نیست اینهمه مسافت طی کنید تا به درخت چای برسید! شامپوهای درمانی ساخته شده از این روغن موجود در داروخانه ها نیز همین اثر را دارد، گرچه در این باره نیاز به انجام مطالعات بیشتری است.
حمام جو دو سر یکی از روش های سنتی و طبیعی برای نرم کردن پوست حمام جو دو سر است. مقداری جو دوسر را در وان حمام بریزید و در وان دراز بکشید. آب وان باید گرم باشد، نه داغ. در اینصورت از تحریک پوست پیشگیری می شود.
مدیتیشن و یوگا برای تسکین علائم بیماری بسیار مهم است که استرس و فشارهای عصبی را از خود دور کنید. یکی از راه های مبارزه با استرس انجام حرکات مدیتیشن است. اگر به آررتیت پسوریازیس مبتلا هستید یوگا بسیار کمک کننده است. چون مفاصل را نرم کرده و دامنه حرکتی آنها را افزایش می دهد.
پوست را بپوشانید موقع خواب، پوست را با کرم مرطوب کرده و سپس آن را با پلاستیک بپوشانید. سپس یک پوشش پارچه ای سفت و محکم مثل جوراب یا دستکش هم به آن اضافه کنید. این کار باعث می شود که رطوبت کرم در پوست حبس شده و جذب آن شود.
اسیدهای چرب امگا-3 اسید چرب امگا-3 ضد التهاب است. ماهی های چرب مثل سالمون، تن و ساردین سرشار از امگا-3 هستند. همچنین مکمل های دارویی امگا-3 در داروخانه ها نیز وجود دارد. اما اینکه امگا-3 تا چه اندازه به درمان پسوریازیس کمک می کند هنوز مشخص نیست. مطالعات نتایج متفاوتی گزارش داده اند بنابراین بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.
انگور اورگون این گیاه برخلاف نامش متعلق به خانواده انگور نیست. گیاهی همیشه سبز که با زرشک در یک خانواده قرار دارد و در مطالعات خواص درمانی بیشماری را نشان داده است. نام دیگر این گیاه ماهونیا می باشد. کرم های موجود در بازار که دارای 10 درصد ماده موثره اورگون باشند برای شما مفید است.
رژیم غذایی مدیترانه ای در رژیم غذایی مدیترانه ای تمرکز بر روی ماهی، میوه و سبزیجات و غلات کامل است. در مطالعه ای نشان داده شد که پیروی از این رژیم غذایی، علائم پسوریازیس را تسکین می دهد.
آلوئه ورا مطالعات نشان داده اند که آلوئه ورا باعث بهبود علائم پسوریازیس می گردد. ژل آلوئه ورا یا کرم های ./5 درصد آن، برای شما گزینه مناسبی است. اما از مصرف قرص های آلوئه ورا پرهیز کنید. هیچ گونه شواهدی دال بر اثر مثبت این قرص ها در مسیر درمان پسوریازیس، گزارش نشده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات