برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

چه ویژگی هایی به ما سلامت روانی می دهد؟

چه ویژگی هایی به ما سلامت روانی می دهد؟ افرادی که دارای سلامت روانی و احساسی هستند، افرادی خلاق، انعطاف‌پذیر ومتمرکز هستند که به خاطر داشتن انعطاف‌پذیری می‌توانند در شرایط بد و خوب احساسات خود را شناسایی کرده و به طور متناسب به آنها پاسخ دهند و آن را بیان کنند.
 سلامت روانی یا احساسی، به ویژگی‌های مثبتی اشاره دارد که در وضعیت روانی کلی یک فرد دیده می‌شود. افراد دارای سلامت روانی به شکلی موثر با استرس روبرو می شوند به طوری‌که می‌توانند به راحتی خود را از مهلکه‌های زندگی بیرون بکشند. این افراد اصولا از زندگی‌شان رضایت دارند و فعالیت‌ها و روابط آنها معنادار است. به طور کلی دارای این مشخصات هستند:

به گزارش MedicalDaily، افرادی که دارای سلامت روانی و احساسی هستند، افرادی خلاق، انعطاف‌پذیر ومتمرکز هستند که به خاطر داشتن انعطاف‌پذیری می‌توانند در شرایط بد و خوب احساسات خود را شناسایی کرده و به طور متناسب به آنها پاسخ دهند و آن را بیان کنند.

این افراد با استفاده از یک شبکه حمایتی از افرادی که به آنها عشق می‌ورزند از ماندن در حالات منفی ناشی از اضطراب و افسردگی جلوگیری می‌کنند.

در زمان مشکلات آنها این توانایی را دارند که در صورت لزوم اختیار عمل را به دست بگیرند و یک گام به جلو بردارند یا اگر لازم شد به عقب برگشته و تجدید قوا کنند.

افراد دارای سلامت احساسی و روانی، از سلامت جسمانی خود با این روش‌ها مراقبت می‌کنند، زیرا همان‌طور که همه می‌دانند جسم و روان با یکدیگر وابستگی عمیقی دارند: بین 7 تا 8 ساعت خواب شبانه، گردآوری اطلاعات درباره تغذیه خوب و تاثیر آن بر انرژی و حالات خوب، ورزش کردن حدود 30 دقیقه در روز، اضافه کردن فعالیت‌های سالم روزمره دیگر، همانند استفاده از پله‌ها به‌جای آسانسور یا قدم زدن‌های کوتاه، قرار گرفتن 10 تا 15 دقیقه در روز در معرض نور خورشید، اجتناب از سیگار، مواد مخدر و الکل.

استرس و نگرش‌های منفی افراد را از مواجهه با چالش‌ها باز‌می‌دارند، در نتیجه توجه به نیازها و احساسات در نگهداری توازن و تقویت سلامت احساسی و ذهنی نقش مهمی ایفا می‌کند. این افراد کارهای روزانه‌ای از این دست انجام می‌دهند: در یک فعالیت مولد و خلاقانه همچون باغبانی، طراحی، نوازندگی یا نوشتن شرکت دارند، از یک حیوان خانگی مراقبت می‌کنند، به اوقات فراغت خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، از تمرکز، عبادت، تعمق و شکرگزاری بهره می‌برند.

روابط حمایتی خود را در جهت مراقبت از سلامت احساسی خود توسعه داده و از آن حفاظت می‌کنند. آنها از چنین استراتژی‌هایی در این زمینه استفاده می‌کنند: هیچ‌گاه روابط دنیای واقعی را به نفع دنیای غیرواقعی مانند تماشای یک برنامه تلویزیونی از دست نمی‌دهند، وقت‌شان را با افراد مثبت و باانگیزه‌ای که به سلامت روانی خود اهمیت می‌دهند، می‌گذرانند.

به شکل داوطلبانه به دیگران کمک می‌کنند، به فعالیت‌های گروهی با مردمی که دارای علایق مشترک هستند، می‌پردازند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات