برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

موفقیت یک شرکت دانش بنیان در تولید محصول جدید درمان آفت دهانی

موفقیت یک شرکت دانش بنیان در تولید محصول جدید درمان آفت دهانی محققان شرکت دانش بنیان در اصفهان به روش جدید دارو رسانی برای درمان زخم مخاط دهانی و تولید یک محصول فناورانه در این زمینه دست یافتند.
محققان شرکت دانش بنیان در اصفهان به روش جدید دارو رسانی برای درمان زخم مخاط دهانی و تولید یک محصول فناورانه در این زمینه دست یافتند.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: این محصول جدید مانند یک وصله (
patch) و حامل به مخاط داخل دهان می چسبد و موجب جذب بهتر مواد دارویی به داخل مخاط و درمان سریع تر آن می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کشمیری تولید این محصول را روشی جدید برای دارو رسانی در درمان زخم ها و آفت های دهانی دانست و افزود: این محصول داروی ضد التهاب مخاط دهان است که ظاهر آن مانند پولک با قطر حدود یک سانتیمتر، ضخامت یک میلیمتر و وزن 10 میلی گرم است.

وی مواد به کار رفته در تهیه این محصول را طبیعی و با منشاء گیاهیخواند و خاطرنشان کرد: ماده موثر دارویی با این حامل به محل زخم و التهاب می رسد و جذب می شود.

آقای کشمیری مدت زمان آزاد سازی مواد دارویی از این طریق را حدود 10 دقیقه اعلام کرد و افزود: اگر زخم یا التهاب مخاط دهانی تازه باشد مدت زمان درمان با استفاده از این محصول حدود یک روز است.

وی با اشاره به اینکه این محصول دارو رسانی در سایر موارد درمانی نیز کاربرد داردگفت: زخم و التهاب مخاط دهانی از بیماری های شایع در کشور است و حدود 20درصد از مردم دچار آفت دهان می شوند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات