برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

سوزاندن 200 کالری بدون ورزش کردن

سوزاندن 200 کالری بدون ورزش کردن اهل ورزش کردن نیستید؟ وقت کافی برای ورزش یا ثبت‌نام در کلاس‌های بدنسازی ندارید؟ آیا می‌دانید برخی از کارهای روزانه بدون آنکه متوجه باشید به کاهش وزن شما کمک می‌کنند؟ این 14 توصیه را که هر کدام از آنها می‌توانند باعث سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی در روز شوند، امتحان کنید.
اهل ورزش کردن نیستید؟ وقت کافی برای ورزش یا ثبت‌نام در کلاس‌های بدنسازی ندارید؟ آیا می‌دانید برخی از کارهای روزانه بدون آنکه متوجه باشید به کاهش وزن شما کمک می‌کنند؟ این 14 توصیه را که هر کدام از آنها می‌توانند باعث سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی در روز شوند، امتحان کنید.
1.جاروبرقی بکشید: جاروبرقی کشیدن فعالیت لذت‌بخشی نیست اما به هر حال لازم است پس چه بهتر که از آن نهایت استفاده را ببرید. البته هنگام جاروبرقی کشیدن، مرتب جارو را از یک دست به دست دیگر بدهید و اگر منزلتان خیلی کوچک است، کف زمین را هم تی بکشید. یک ساعت جاروبرقی‌زدن و تی‌کشیدن مساوی است با سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی.
2. فرزندتان را به پارک ببرید: وقتی با بچه‌ها به پارک می‌رویم بدون آنکه متوجه باشیم، راه می‌رویم، می‌دویم و خوشحالیم. تمام توجه‌مان به تفریح کردن با آنهاست و اصلا فکر نمی‌کنیم که در حال ورزش هستیم، کافی است خود و فرزندتان را ساعتی در پارک سرگرم بازی کنید تا 200 کیلوکالری بسوزانید.
3.بخوانید، بنویسید، فکر کنید: وقتی نامه‌ای می‌نویسید یا ایمیل می‌فرستید یا مقاله‌ای می‌خوانید، مغز شما فعال می‌شود. برای فعالیت مغز، انرژی لازم است و این انرژی از طریق سوزاندن انرژی تامین می‌شود. البته مراقب باشید هنگام انجام این کارها کمرتان کاملا صاف باشد. فراموش نکنید که 4 ساعت خواندن و نوشتن یا فکر کردن، 200 کیلوکالری می‌سوزاند.
4.از پله به جای آسانسور استفاده کنید: اگر موقعیت ایجاب می‌کند، به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. این بهترین و ارزان‌ترین روش برای وزن کم کردن است. اصلا لازم نیست در کلاس استپ یا ایروبیک نام‌نویسی کنید. می‌توانید به راحتی با بالا و پایین آمدن از پله‌ها عضلات شکمی‌تان را تقویت کنید و در ضمن کالری هم بسوزانید. در صورتی که 20 دقیقه بدون توقف از پله‌ها بالا یا پایین بروید، 200 کیلوکالری خواهید سوزاند.
5.در حال حرف زدن با تلفن‌همراه راه بروید: پیاده‌روی ورزشی کامل است. پس هر کاری را که می‌توان همزمان با آن انجام داد، ارزشمند است. اگر با تلفن همراهتان یا تلفن بی‌سیم خانه صحبت می‌کنید، بلند شوید و قدم بزنید. به این ترتیب بدون آنکه متوجه باشید، ورزش هم می‌کنید. یک ساعت پیاده‌روی در روز مساوی است با سوزاندن 200 کیلوکالری.
6.ظرف‌ها را بشویید: تعداد افرادی که ظرف‌ شستن را دوست دارند، کم است. مطمئنا استفاده از ماشین‌ظرفشویی راحت‌تر است اما به هر حال بد نیست گاهی ظرف‌ها را خودتان بشویید. به قسمت خوب ماجرا فکر کنید. شستن ظروف نه تنها به تقویت عضلات بالاتنه کمک می‌کند، بلکه باعث سوزاندن کالری نیز می‌شود. اگر سینک‌ظرفشویی شما خیلی پایین است، به جای خم کردن کمرتان، کمی پاهایتان را خم کنید. به این ترتیب عضلات پایین‌تنه‌تان هم تقویت می‌شود. یک ساعت و 20 دقیقه ظرف شستن، 200 کالری انرژی می‌سوزاند.
7.آشپزی کنید: آشپزی را دوست دارید؟ آیا می‌دانستید آشپزی می‌تواند سبب لاغری شود؟ خرد‌کردن، هم‌زدن، شستن و... فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند سبب سوزاندن کالری و کاهش وزن شوند. البته باید توجه داشته باشید غذایی که می‌پزید چرب و پرکالری نباشند چون در غیر این صورت تمام تلاش شما برای سوزاندن انرژی به باد می‌رود. فراموش نکنید که یک ساعت و 20 دقیقه آشپزی 200 کیلوکالری می‌سوزاند.
8.دوچرخه‌سواری کنید: دوچرخه‌سواری از تفریح‌هایی است که برای تناسب‌اندام بسیار مفید است. اگر اتومبیل دارید، آن را در پارکینگ منزل پارک کنید و با دوچرخه به محل کارتان بروید. این کار نه‌تنها برای سلامت خودتان، بلکه برای محیط‌زیست هم خوب است. البته هنگام دوچرخه‌سواری 2 نکته را فراموش نکنید؛ اول کلاه ایمنی و بعد بطری آب. 45 دقیقه دوچرخه‌سواری، به سوزاندن 200 کیلوکالری کمک می‌کند.
9.بازی کنید: فرقی نمی‌کند در خانه باشید یا بیرون از منزل. کنار فرزندانتان باشید و بازی کنید. از اسباب‌بازی‌ها استفاده و خود را سرگرم کنید. یک ساعت بازی پرتحرک به سوزاندن 200 کیلوکالری کمک می‌کند. البته اگر اهل بازی رایانه‌ای هستید، بازی‌های پر تحرک را انتخاب کنید.
10.باغبانی کنید: بودن در کنار گیاهان و گل‌ها نه‌تنها برای روحیه بلکه برای تناسب‌اندام شما هم خوب است. البته باید هنگام باغبانی، به وضعیت کمرتان توجه داشته باشید و در ضمن از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. یک ساعت باغبانی 200 کیلوکالری می‌سوزاند.
11.اتومبیلتان را بشویید: این کار هم از دیگر کارهای روزانه است که می‌تواند به تناسب‌اندامتان کمک کند. به جای بردن اتومبیل به کارواش، روز تعطیل آستین‌ها را بالا بزنید و اتومبیلتان را بشویید. اگر اتومبیل ندارید، می‌توانید موتور یا دوچرخه‌تان را بشویید. 40 دقیقه شستشوی اتومبیل200 کیلوکالری می‌سوزاند.
12.خرید بروید: وقتی به خرید می‌روید و با دوستان از مغازه‌ای وارد مغازه‌ای دیگر می‌شوید، بدون آنکه متوجه باشید، کالری می‌سوزانید. البته باید مراقب باشید وزن آنچه در دست دارید، بین هر دو دست یکسان تقسیم شود تا دچار کمردرد نشوید. یک ساعت پیاده‌روی و خرید، 200 کیلوکالری انرژی می‌سوزاند.
13.وسایل خانه را مرتب کنید: تغییر دکوراسیون، جابه‌جا کردن مبل‌ها و... نه‌تنها برای روحیه شما خوب است، بلکه به تناسب‌اندامتان هم کمک می‌کند. البته مراقب باشید اشیای سنگین را به‌تنهایی بلند نکنید چون در این صورت به کمرتان فشار می‌آید. 30 دقیقه مرتب کردن خانه 200 کیلوکالری انرژی خواهد سوزاند.
14.شیشه‌ها را پاک کنید: هرازچندگاهی شیشه‌پاک‌کن را بردارید و شیشه‌ها را تمیز کنید. اگر احساس می‌کنید دستانتان گرم شده، نشانه خوبی است؛ یعنی در عین حال که کالری می‌سوزانید، عضلات دستتان در حال تقویت‌شدن است. کارتان را بدون توقف ادامه دهید زیرا هدف، افزایش ضربان قلب است. هرازچندگاهی دستتان را عوض و ماهیچه‌های هر دو دست را در این کار شریک کنید. یک ساعت پاک‌کردن شیشه‌ها، به سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی کمک می‌کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات