برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تاثیر دگزامتازون در درمان آرتریت سپتیک

تاثیر دگزامتازون در درمان آرتریت سپتیک محققان در آخرین بررسی‌های خود دریافته‌اند، همچنان که شواهد اولیه هم نشان داده بودند، کودکان مبتلا به آرتریت سپتیک که با دگزامتازون درمان می‌شوند، زودتر بهبود می‌یابند.
محققان در آخرین بررسی‌های خود دریافته‌اند، همچنان که شواهد اولیه هم نشان داده بودند، کودکان مبتلا به آرتریت سپتیک که با دگزامتازون درمان می‌شوند، زودتر بهبود می‌یابند.
محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «براساس نتایج مطالعات کنترل شده و تصادفی و دو سو کور قبلی، ما انتظار این نتایج را داشتیم. نکته قوت مطالعه جدید، تعداد بالای حجم نمونه آن است که این اطمینان را دوباره ایجاد کرده، ترکیب درمان آنتی‌بیوتیکی با داروهای ضدالتهابی برای درمان کودکان مبتلا به آرتریت سپتیک یک ضرورت است.» در یک کارآزمایی تصادفی شده قبلی که بوسیله همین تیم تحقیقاتی انجام شده، نشان داده شد دگزامتازون به عنوان درمان کمکی، باعث بهبود قابل توجه بالینی و آزمایشگاهی در کودکان بیمار می‌شود. همچنین دوره بستری را در بیمارستان کوتاه کرده و دوره نقاهت را تسریع می‌بخشد. در مطالعه جدید، 90 بیمار فقط با آنتی‌بیوتیک درمان شدند، 26 بیمار هم آنتی‌بیوتیک به همراه دگزامتازون وریدی، با دوز 15/0 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، هر 6 ساعت و برای 16 دوز متناوب، دریافت کردند. کودکان درمان شده با درمان ترکیبی دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک، دوره کوتاه‌تری از تب، زمان کوتاه‌تری تا رسیدن به بهبود کامل، زمان کوتاه‌تر تا رسیدن CRP به سطح سرمی کمتر از 1 میلی‌گرم در دسی‌لیتر، دوره کوتاه‌تر نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی داخل وریدی، و مدت زمان کوتاه‌تر برای ماندن در بیمارستان را تجربه کردند. البته باید گفت، دوره کلی درمان با آنتی‌بیوتیک میان دو گروه تفاوت قابل توجهی نداشته است. محقق ارشد این مطالعه معتقد است: «اصل جدید افزودن کورتیکواستروئیدها به آنتی‌بیوتیک‌ها، باید برای درمان دیگر بیماری‌های عفونی در اطفال با دقت مطالعه و ارزیابی شود، مانند پنومونی، پیلونفریت و لنفوآدنیت باکتریال.»/

*به نقلل از Reuters Health

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات