برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آرتروز زانو دارم، چه ورزشی برای من مناسب است؟

آرتروز زانو دارم، چه ورزشی برای من مناسب است؟ بطور کلی ورزش برای آرتروز مفاصل معجزه می کند، اما همه ورزش ها فواید یکسان ندارند. در بیماران مبتلا به آرتروز زانو ورزش های با شدت کم یا lower-impact، ورزش های ایروبیک مثل پیاده وری، دوچرخه سواری، دستگاه الپتیکال و ورزش های وابسته به آب بهترین انتخاب ها هستند.
بیشتر کسانی که از درد آرتروز زانو رنج می برند، می دانند که ورزش یکی از مراحل حیاتی و مهم درمان آن هاست. متاسفانه بسیاری از بیماران در چرخه بد زانو درد گرفتار می شوند؛ به این شکل که زانو آسیب می بیند و فرد ترجیح می دهد فعالیت های روزمره و ورزش را کم کرده و بیشتر استراحت کند، در نتیجه به اضافه وزن مبتلا شده و درد زانو بیشتر می شود.
 
بیشتر بخوانید: ورزش هایی جهت تسکین درد زانو
 

ورزش چگونه باعث تسکین درد زانو می شود؟

اگر تمام فواید ورزش کردن را داخل قرصی بگذاریم، دارویی بدست می آید که بیشترین تجویز را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است! اما ورزش کردن با وجود درد، کار سختی است. اگر بتوانید هرچه سریع تر دارویی پیدا کنید که درد آرتروز زانو را تسکین دهد، زودتر می توانید به ورزش بازگشته و از فواید بی شمار آن بهره مند شوید.
 

کدام ورزش ها برای آرتروز زانو بهتر هستند؟

بطور کلی ورزش برای آرتروز مفاصل معجزه می کند، اما همه ورزش ها فواید یکسان ندارند. در بیماران مبتلا به آرتروز زانو ورزش های با شدت کم یا lower-impact، ورزش های ایروبیک مثل پیاده روی، دوچرخه سواری، دستگاه الپتیکال و ورزش های وابسته به آب بهترین انتخاب ها هستند.
در بین این ها که گفتیم، دوچرخه سواری یکی از بهترین گزینه ها برای کمک به ساخت ماهیچه های سفت و محکم است که مسوولیت حفظ مفصل را دارند. پیاده روی نیز خوب است اما ممکن است برای کسانی که آرتروز پیشرفته دارند، سخت باشد. به جای آن ما به شما ورزش های ایروبیک در آب، شنا یا حتی استفاده از دوچرخه ثابت یا دستگاه الپتیکال را توصیه می کنیم.
اگر به آرتروز زانو مبتلا هستید، بهتر است پیش از شروع برنامه ورزشی با درمانگر فیزیکی یا پزشک خود مشورت کنید و نظر او را در رابطه با ایمن و سلامت بودن این ورزش ها جویا شوید.
 

تفاوت حرکات کششی و حرکات دامنه حرکتی چیست؟

حرکات کششی ابتدائاً به عضلات کمک می کنند در حالیکه هدف حرکات دامنه حرکتی، مفاصل است. با این وجود، هر دو این حرکات برای مبتلایان به آرتروز زانو بسیار مهم هستند.
در تمرینات ورزشی، حرکات کششی اغلب نادیده گرفته می شوند. اکثر ما نیاز به حرکات کششی بیشتری داریم به خصوص هرچه سن مان بالاتر می رود. بهتر است حرکات کششی را بعد از اینکه خوب گرم شدید و بعد از اینکه تمرین ورزشی شما به اتمام می رسد انجام دهید.
هدف از گرم کردن بدن این است که جریان خون به سمت عضلات افزایش یافته و دمای بدن بالا رود. عضلات گرم با کشسانی بیشتری رفتار می کنند و احتمال اینکه آسیب ببینند یا کشیده شوند کمتر است. برای گرم کردن خود می توانید ورزش های سبک بدون وسیله مثل ....، دویدن در جا پا زدن کوتاه روی دوچرخه ثابت را انجام دهید.
ورزش های دامنه حرکتی به مفاصل کمک می کنند تا تحرک و پویایی داشته باشند. در نتیجه از خشکی و بی تحرکی آنها که در مبتلایان به آرتروز شایع است، پیشگیری می کند.
برای بهبود یا حفظ تحرک مفاصل، خیلی نرم و آرام مفصل را تا حد امکان خم کرده و 10 تا 20 ثانیه در این حالت بمانید، سپس آن را باز کرده و 10 تا 20 ثانیه نیز در این حالت بمانید. حرکات کششی و دامنه حرکتی باید استاتیک باشند، به این معنا که حرکات را به حالت فنری و جهنده انجام ندهید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات