برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تغییر سبک زندگی از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند

تغییر سبک زندگی از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند در حالی که میانگین طول عمر در حال افزایش است، بیماری زوال عقل بیش از پیش فراگیر می‌شود. اما افراد می‌توانند به وسیله فعالیت بدنی، ذهنی و کنترل فشارخون و وزن از ابتلا به زوال عقل جلوگیری کنند.
در حالی که میانگین طول عمر در حال افزایش است، بیماری زوال عقل بیش از پیش فراگیر می‌شود. اما افراد می‌توانند به وسیله فعالیت بدنی، ذهنی و کنترل فشارخون و وزن از ابتلا به زوال عقل جلوگیری کنند.
این در حالی است که دانشمندان اعلام کردند حدود 24 میلیون فرد 75 ساله از زوال‌ عقل و بیماری آلزایمر رنج می‌برند.آنها افزودند علاوه بر سن عوامل دیگری در زندگی وجود دارند که احتمال ابتلا به زوال عقل را به شدت افزایش می‌دهند.
دکتر لائو را فراگیتگوری و همکاران‌اش در انستیتو کارولینسکای استکهلم پی بردند ابتلا به بیماری زوال عقل اکثرا به دلیل آسیب‌پذیری ژنتیکی افراد ایجاد می‌شود که با فعالیت بدنی، ذهنی و اجتماعی می‌توان از رشد آن جلوگیری و از عملکرد شناختی مغز حفاظت کرد.لائورا فراگیتگوری گفت: مغز زمانی به وظایف خود عمل می‌کند که سایر اعضای بدن نیاز داشته باشند یا تمرین ذهنی – بدنی آن را به کار بگیرد.
سالخوردگانی که زندگی بدنی، ذهنی و اجتماعی فعالی دارند احتمال ابتلایشان به این بیماری را به شدت کاهش داده‌اند.
تحقیقات دانشمندان انستیتو کارولینسکای استکهلم نشان داد علاوه بر فعالیت فیزیکی که عامل بسیار مهم و تاثیرگذاری است، افراد میانسال که اضافه وزن دارند و مبتلا به دیابت هستند پس از 70 سالگی در خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر قرار دارند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات