برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آرام کردن پای بی قرار

آرام کردن پای بی قرار پای بی‌قرار، همان پای شماست که یک جا ثابت نمی‌ماند و اگر تکان نخورد خارش می‌گیرد، سوزش دارد و مدام توجه شما را جلب می‌کند. مثل کودکی که در حال بی‌قراری است. جا دارد فکری به حال آن کنید و بد نیست با این درمان‌های خانگی آغاز کنید.
پای بی‌قرار که از آن با عنوان سندرم پای بی قرار یاد می شود، همان پای شماست که یک جا ثابت نمی‌ماند و اگر تکان نخورد خارش می‌گیرد، سوزش دارد و مدام توجه شما را جلب می‌کند. مثل کودکی که در حال بی‌قراری است. جا دارد فکری به حال آن کنید و بد نیست با این درمان‌های خانگی آغاز کنید.
 
1-دیرتر بخواب: یکی از روش‌ها این است که کمی دیرتر و خسته‌تر به رختخواب بروید و کمی دیرتر از رختخواب بیرون بیایید. برای این برنامه‌ریزی لازم است کمی در برنامه روزانه خود تجدیدنظر کنید، اما اگر به سوزش و خارش و درد و مور مور شدن پا فکر کنید که هر شب امان از شما می‌برد، ممکن است کمی تغییر در ساعت خواب بد نباشد.
تجربه ثابت کرده که همان یک ساعت خواب بیشتر در صبح به کمک شما می‌آید و استراحتی بیشتر نصیبتان می‌شود. در عین حال مهم است که به ساعت خواب منظم احترام بگذارید. در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. در این برنامه‌ریزی اما ساعت خوابی کمتر از 7 تا 9 ساعت برای خودتان درنظر نگیرید.
 
2-نرمش کششی: پیش از رفتن به رختخواب، چند حرکت کششی سبک انجام دهید. در جای خود بایستید، یک پا را جلو بیاورید، آن را از زانو خم کنید و وزن خود را روی آن تکیه دهید درحالی‌که پای عقب شما همچنان صاف است. این حرکت را چند مرتبه و برای هر دو پا انجام دهید.
این نرمش پس از ساعت‌ها یک‌جا نشستن نیز به برطرف شدن خستگی پاهایتان کمک می‌کند.
 
3-کافئین را کم کنید: قهوه، چای، شکلات و نوشابه به شما انرژی بیشتری می‌دهند و کافئین می‌تواند نشانه‌های سندرم پای بی‌قرار شما را دوچندان کند. حتی اگر چند ساعت پیش به بدن شما وارد شده است. در نظر داشته باشید که نشانه‌های کافئین ممکن است تا 12 ساعت در بدن بعضی افراد باقی بماند. پس شاید لازم است از نوشیدن چای و قهوه عصرانه پرهیز کنید تا به خواب آرام برسید. سیگار و الکل نیز در این فهرست قرار می‌گیرند با این تفاوت که نوشیدن الکل و کشیدن سیگار اکیدا ممنوع شده است.
 
4-گرما یا سرما: بهتر است حوله گرم روی پا بگذارید یا بسته‌ای یخ؟ تفاوتی ندارد فقط باید ببینید که کدام یک درباره شما احساس بهتری ایجاد می‌کند. فقط مهم است که تغییر دما اتفاق بیفتد. دیده شده که بعضی‌ها می‌گویند؛ دوش آب سرد به خواب آرام آنها بیشتر کمک می‌کند. اما روش قدیمی دوش آب گرم، همچنان در صدر است.
 
5-تمرین‌های ذهنی: یکجا نشستن می‌تواند به نشانه‌های پای بی‌قرار دامن بزند. مثل زمانی که نشسته‌اید و در حال تماشای تلویزیون هستید. زمانی که مسیری طولانی با اتوبوس سفر می‌کنید. بعضی اوقات تمرین‌هایی که حواس شما را از گذر زمان پرت می‌کند به کارتان می‌آید. حل کردن جدول، خواندن یک کتاب خوب، بازی با موبایل، قلاب‌باقی یا بافتنی، همه‌شان راه‌هایی برای تمرین ذهنی و پرت کردن حواس هستند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات