برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

علت و درمان پوسته شدن پوست اطارف ناخن چیست؟

علت و درمان پوسته شدن پوست اطارف ناخن چیست؟

سلام. پوست اطراف ناخن ها همیشه در حال کنده شدن هست.علت آن چیست؟ درمان آن چگونه است؟
سلام.علت آن خشکی پوست است که مربوط به تماس مکرر با آب وشوینده هاست و گاهی ناشی از شغل.درمان آن چرب کردن پوست اطراف ناخن بعد از هربار خیس شدن پوست است.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

ایجاد راش پوستی لوپوسمسعود مهدوی۱۳۹۷/۰۴/۰۸

سلام ضایعه پوستی ممکن است به تنهایی یا جزئی از بیماری سیستمیک باشد  درمان در موارد با درگیری سیستمیک متفاوت است  بررسی بیشتر لازم هست که باید توسط پزشک پوست و یا روماتولوژیست انجام شود گاهی هم ضایعه پوستی از نوع عمیق و مزمن هست  ( DLE ) که درمان سخت تر و ممکن است اسکار  یا جوشگاه از خود باقی بگذارد.

روی ران پای سمت چپم یک توده قرمز هست که بعضی مواقع پررنگ میشد و اکثرا کمرنگ بود .کمی هم دردناکه. نظر چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۶/۰۳

با سلام توصیف ضایعه از نظر ظاهری کامل نیست و قضاوتی در خصوص آن نمی توان کرد. به پزشک پوست مراجعه نمایید.

آیا روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) زیر نور آفتاب باعث ایجاد التهاب پوستی می شود؟ثریا شادمانفر۱۳۹۶/۰۴/۱۲

با سلام.قرمزی پوست و بیماری آرتریت روماتوئید ارتباطی به یکدیگر ندارند مگر به دلیل عوارض دارو های مصرفی و یا همراهی با بیماری دیگر.با پزشم معالج خود مشورت نمایید.

تحت درمان داروهای ونلافاکسین وسرترالین وکلونازپام ورسپیریدون هستم چند روزی است دور چشمهایم ورم کرده است ارتباطی وجود دارد؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۱/۱۳

با سلام معمولا واکنش های دارویی بطور شایع بصورت ضایعات پوستی و با شیوع کمتر بشکل ورم در اطراف چشم ها و سایر اندام ها ممکن است باشد. چنانچه ورم بلافاصله بعد از استفاده از مواد شوینده بوده مهمترین دلایل می تواند حساسیت به مواد شوینده باشد در صورت ادامه مشکل با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

دیدگاه و نظــرات