برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کاهش خشکی صبحگاهی مفاصل در بیماران روماتیسمی

کاهش خشکی صبحگاهی مفاصل در بیماران روماتیسمی اگر به روماتیسم مبتلا هستید و صبح با بدنی خشک و چوب شده از خواب بیدار می شوید حتما به دنبال راهی هستید که باعث افزایش تحرک در شما شود و دردهایتان را التیام بخشد. پزشکان به بیماران روماتیسمی توصیه می کنند برای کاهش خشکی بدن و شروع روز با انرژی و اشتیاق فراوان، ورزش های انعطافی را امتحان کنند.
ورزش های انعطافی می توانند درد را تسکین داده، از آسیب جلوگیری کند و تعادل بدنی شما را بهبود بخشد. افزایش سلامت و تحرک مفاصل از دیگر تاثیرات مثبت این نوع ورزش است.

بطور کلی دو نوع ورزش انعطافی اصلی وجود دارد:
  • حرکات کششی که خاصیت کششی ماهیچه ها را افزایش داده و به شما کمک می کند مفاصل را به آسانی حرکت دهید.
  • حرکات دامنه حرکتی که به مفاصل کمک می کند از کل دامنه حرکتی خود استفاده کنند و خشکی آنها را کم می کند.

حرکات نرم کششی ماهیچه را می توانید روزانه انجام دهید، حتی در روزهایی که روماتیسم شما عود کرده است. روزهایی که انرژی دارید حرکات کششی را روزی 10 دقیقه 3 بار در روز انجام دهید.
گاهی خشکی صبحگاهی مفاصل و درد ناشی از آن پس از برخواستن از خواب یک ساعت یا بیشتر طول می کشد. در این حالت می توانید بر روی کشش ماهیچه ها تمرکز کنید تا خشکی آنها برطرف شود.

توصیه ما به شما این است که قبل از بیرون آمدن از رختخواب این حرکات کششی را انجام دهید:

 

کشش همسترینگ

-روی تشک بنشینید (همانند تصویر). پای راست را صاف و مستقیم جلوی خودتان دراز کنید. پای چپ را خم کرده و روی رختخواب به حالت استراحت نگه دارید.
-به آرامی دستها را دراز کنید. تا جاییکه می توانید آنها را بکشید و اگر می توانید نوک پای راست را لمس کنید. در این حالت کشش نرمی را پشت پای راست خود حس می کنید. این در واقع کششی است که در ماهیچه های همسترینگ ایجاد شده است. 30 تا 60 ثانیه در این حالت بمانید. سپس موقعیت پاها را عوض کرده و تمرین را با پای چپ تکرار کنید.

کشش کالف

-به همان حالتی که برای کشش همسترینگ نشسته بودید، بنشینید: پای راست صاف و مستقیم، پای چپ خم و در حالت استراحت روی تشک.
-حوله یا پارچه ای کشی دور پایتان بپیچید. اگر می توانید پای راست را صاف و مستقیم نگه دارید. به آرامی حوله را بکشید، در این حالت پنجه پا به سمت تان کشیده شده و کششی نرم در ماهیچه های کالف (ماهیچه پایین پا) حس خواهید کرد. اگر احساس می کنید لازم است کمی زانو را خم کنید، اشکالی ندارد. 30 تا 60 ثانیه در این حالت بمانید. سپس موقعیت پاها را عوض کرده و تمرین را با پای چپ تکرار کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات