برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ویروس کرونا می‌تواند یک ماه روی گوشت منجمد زنده بماند

ویروس کرونا می‌تواند یک ماه روی گوشت منجمد زنده بماند یک مطالعه جدید نشان می دهد که ویروس COVID-19 که پسرعموهای ویروس SARS-CoV-2  به حساب می آیند می توانند تا 30 روز روی گوشت و ماهی منجمد زنده بمانند!

 اگر به تازگی کرونا داشته اید شاید با خواندن این خبر تصمیم بگیرید فریزر خود را تمیز کنید!

به گزارش «بهپو» و به نقل از «وب ام دی»،‌ یک مطالعه جدید نشان می دهد که ویروس COVID-19 که پسرعموهای ویروس SARS-CoV-2  به حساب می آیند می توانند تا 30 روز روی گوشت و ماهی منجمد زنده بمانند!

این تحقیق در آسیا و بر روی مرغ منجمد، گوشت گاو، گوشت خوک و ماهی قزل آلا انجام شد؛ زیرا به دلیل شیوع کووید گوشت بسته بندی شده به عنوان منبع ویروس مشکوک بود.  این یافته ها در 11 ژوئن 2021 در Applied and Environmental Microbiology، مجله انجمن میکروبیولوژی آمریکا منتشر شد.

امیلی بیلی، نویسنده اول، استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه کمپبل می گوید: «اگرچه ممکن است گوشت را به مدت 30 روز در یخچال نگهداری نکنید، اما خیلی ها گوشت را برای مدت طولانی در فریزر نگهداری می کنند.»

تیم او تحقیقات خود را بدون استفاده از ویروس کرونای واقعی که باعث COVID-19 می‌شود، انجام داد. در عوض، محققان بر روی ویروس‌های جایگزین با پروتئین‌های مشابه تکیه کردند.

این ویروس‌های مشابه روی گوشت و ماهی منجمد قرار داده شدند و سپس در دمای یخچال (39.2 درجه فارنهایت) و دمای فریزر (4- فارنهایت) نگهداری شدند.

بیلی در یک نشریه خبری گفت: «ما حتی متوجه شدیم که ویروس‌ها را می‌توان پس از مدت زمانی [منجمد کردن] کشت داد.

محققان گفتند که یافته‌های آنها قابل توجه است زیرا SARS-CoV-2 می‌تواند در روده تکثیر شود، نه فقط در دستگاه تنفسی، جایی که اکثر مردم اثرات آن را احساس می‌کنند.

از سه سویه ویروس به عنوان جانشین در این مطالعه استفاده شد، از جمله دو ویروس کرونای حیوانی. هر سه به عنوان پایه در مطالعات قبلی SARS-CoV-2 استفاده شده اند.

محققان دریافتند که ویروس ها در دمای یخچال به خوبی دمای فریزر عمل نمی کنند. اعداد نیز بر اساس ماده غذایی متفاوت بود.

آنها گفتند این مطالعه بر اهمیت بهداشت دقیق در برداشت، حمل و نقل، بسته بندی و توزیع محصولات غذایی تاکید می کند.

نویسندگان نوشتند: «تلاش‌های مداوم برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و سطوح فرآوری مواد غذایی، دست‌های کارگر و ظروف پردازش مواد غذایی مانند چاقو مورد نیاز است» و افزودند که ضدعفونی کردن مواد غذایی قبل از بسته‌بندی نیز باید مورد توجه قرار گیرد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات