برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

گلودرد و سرفه در حال حاضر بارزترین علائم کرونا هستند

گلودرد و سرفه در حال حاضر بارزترین علائم کرونا هستند یک مطالعه روی بیماران کووید-19 در انگلیس نشان داد که از دست دادن حس چشایی و بویایی دیگر یکی از بارزترین علائم این ویروس نیست.

یک مطالعه روی بیماران کووید-19 (COVID-19) در انگلیس نشان داد که از دست دادن حس چشایی و بویایی دیگر یکی از بارزترین علائم این ویروس نیست.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «وب ام دی»، در این نظرسنجی از حدود 17500 بیمار در مورد علائمشان سؤال شد و از این تعداد 58٪ گلودرد، 49٪ سردرد، 40٪ گرفتگی بینی، 40٪ سرفه بدون خلط و 40٪ آبریزش بینی گزارش کردند.

پس از آن، 37 درصد سرفه همراه با خلط، 35 درصد صدای خشن و 32 درصد عطسه گزارش کردند.

به گفته بی بی سی، تنها 27 درصد خستگی، 13 درصد تغییر بویایی، 11 درصد تنگی نفس و 10 درصد از دست دادن بویایی را گزارش کردند. از دست دادن بویایی در بین علائم گزارش شده در رتبه بیستم قرار گرفت.

در روزهای اولیه همه‌گیری، از دست دادن بویایی و چشایی یکی از مشخص‌ترین علائم عفونت کووید بود.

مطالعه REACT (ارزیابی بلادرنگ انتقال جامعه) توسط امپریال کالج لندن و با ارسال آزمایش‌های سواب تصادفی افراد انتخاب شده بصورت ماهانه در خانه و سپس پرسش در مورد علائم آنها انجام شد.

بر اساس این مطالعه، علائم ممکن است تغییر کرده باشند زیرا ویروس کرونا از زمان شروع همه‌گیری جهش یافته است. انواع BA.4  و BA.5 اکنون بر موارد COVID در انگلیس و بسیاری از کشورهای دیگر غالب هستند.

یافته های مربوط به تغییرات علائم در جاهای دیگر گزارش شده است. مطالعه‌ای که در ماه می در مجله Otolaryngology – Head and Neck Surgery  منتشر شد، نشان داد که میزان کاهش بویایی و چشایی برای امیکرون ۱۷ درصد است، در حالی که برای دلتا 44 درصد و برای آلفا 50 درصد است.

اما «ان بی سی» گزارش می دهد شواهد حاکی از تجدید از دست دادن بویایی در میان افراد آلوده به انواع BA.4 و BA.5  است.

دکتر والنتینا پارما، روانشناس که بر حس بویایی انسان در مرکز حواس شیمیایی مونل در فیلادلفیا تمرکز دارد، گفت که بیماران مبتلا به کووید بیشتری می گویند که حس بویایی خود را از دست داده اند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات