برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

برای کنترل وزن غذاهای کم چگالی-کالری بخورید

اسنک ها و انرژی بالا چگالی انرژی در مورد اسنک ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در حال رژیم گرفتن هستید و یا می خواهید در یک وزن خاصی باقی بمانید، کالری دریافتی از اسنک ها باید در حدود 100 باشد. 28 گرم چیپس، در حدود 150 کالری انرژی دارد.
نهار بهتر جایگزین بهتر برای شکلات، سالاد کم چربی مرغ که با تکه ای از نان لواش پیچیده شده باشد است که تقریبا کالری مشابه داشته و چگالی انرژی پایینی دارد.
با بشقابتان تمرین کنید برای اینکه به این روش خوردن عمل کنید، اجازه دهید بشقاب راهنمای شما باشد. نصف بشقاب را با سبزیجات، یک چهارم آن را با حبوبات و یک چهارم دیگر را با یک وعده کوچک از پروتئین بدون چربی پر کنید. این یک راه ساده و مطمئن برای استفاده از غذاهایی است که در عین سالم بودن به شما احساس پر بودن می دهند. در انتها به یک چیز شیرین نیاز دارید؟ به جای خوردن یک تکه شیرینی، میوه های تازه و یا ماست را بعنوان جایگزین های کم کالری تجربه کنید.
چگالی انرژی بالا در مقابل چگالی انرژی پایین غذاهایی که دارای چگالی انرژی بالایی هستند شامل غذاهای چرب، مثل فست فودها و غذاهایی که قند بالایی دارند مثل نوشابه ها و شکلات ها می باشند. توجه داشته باشید که یک سفارش کوچک سیب زمینی سرخ شده در حدود 230 کالری انرژی دارد.
نهار: در حال دویدن؟ ممکن است آنقدر سرتان شلوغ باشد که فرصت نکنید نهار میل کنید و ترجیح دهید یک تکه شکلات بخورید که در حدود 280 کالری انرژی دارد.
انتخاب غذاهایی که شکم را پر می کند برای کالری های مشابه شما می توانید سفارش کوچک سیب زمینی سرخ شده را با غذاهایی همانند میوه جات و سبزیجات که شکم را پر کرده و احساس سیری می دهند عوض کنید؛ مثلا 10 فنجان اسفناج و یک سیب کوچک و نصف فنجان توت فرنگی. و با میوه ها و سبزیجات تازه، فقط کالری خالی نمی خورید بلکه می توانید مجموعه ای از مواد مغذی با ارزش را دریافت کنید. همچنین برای خوردن اینگونه غذاها باید وقت بیشتری صرف کنید و شکم را نیز پر می کنند که باعث می شود احساس گرسنگی از شما دور شود.
چگالی انرژی چگالی انرژی، مقدار کالری (انرژی) در یک مقدار مشخص (حجم) از غذاست. برای کنترل وزن، بهترین غذاها، غذاهای سالم هستند که در حجم کم دارای انرژی بالایی هستند. با انتخاب غذاهایی که کالری کم ولی حجم بالایی دارند، شما می توانید بیشتر بخورید و با دریافت کالری های کمتر، احساس سیری کنید. غذاهای خاص مثل میوه و سبزیجات چگالی انرژی پایینی داشته و جزو غذاهای کم کالری می باشند. درمورد کشمش چطور؟ آنها درواقع چگالی انرژی بالایی دارند-مقدار کمی از این نوع مواد غذایی دارای کالری بالایی است. بعنوان مثال، یک چهارم فنجان کشمش، در حدود 100 کالری انرژی دارد.
شام چیزبرگر برای شام؟ تقریبا 600 کالری انرژی دارد.
برای دریافت کالری حجم بیشتری غذا بخورید گفتیم یک چهارم فنجان کشمش، انرژی بالایی دارد. به جای آن می توانید یک فنجان انگور بخورید. انگور و غذاهای شبیه آن، برای کسانی که برنامه کنترل وزن دارند بسیار منایب است، زیرا برای کسب انرژی، باید مقدار نسبتا زیادی از آن را بخورید و حجم بالای غذا به شما احساس سیری و پر بودن شکم می دهد.
صبحانه بهتر برای جایگزینی دونات با کالری های مشابه، می توانید یک کاسه تکه های سبوسدار با شیر بدون چربی، تمشک آبی (نوعی ذغال اخته) و یک تکه نان تست سبوسدار با کره بادام زمینی بخورید.
شام واقعی برای جایگزین کردن کالری مشابه، ترجیح نمی دهید یک وعده غذای سالم شامل سوپ، ساندویچ، میوه ها و سبزیجات تازه داشته باشید؟ با انتخاب غذاهای سالم و کم کالری می توانید کالری های کمتری دریافت کنید و در عین حال بر گرسنگی غلبه کنید.
صبحانه: دونات؟ یک دونات بزرگ در حدود 315 کالری انرژی دارد. آیا هر روز صبح یک دونات می خورید؟
ذرت بو داده گزینه دیگر برای 100 کالری اسنک، ذرت بو داده است. سه فنجان و نیم ذرت بو داده، در حدود 100 کالری انرژی دارد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات