برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کشف رابطه کرونا و کاوازاکی در کودکان همچنان ادامه دارد

کشف رابطه کرونا و کاوازاکی در کودکان همچنان ادامه دارد در حال حاضر، این احتمال وجود دارد که بین عفونت کروناویروس و این وضعیت بیش از حد التهابی در کودکان رابطه ای وجود داشته باشد اما هنوز قطعی نیست. پزشکان می گویند به نظر نمی رسد این بیماری التهابی ناشی از ویروسی باشد که به ریه ها حمله می کند.

گزارش ها درباره یک سندرم مرموز که ممکن است با کووید 19 در کودکان در ارتباط باشد این هفته موضوع پر بحث محافل پزشکی در سراسر جهان بود.

به گزارش «بهپو»، به تازگی در نیویورک، تعدادی از کودکان 2 تا 15 سال علایم التهابی غیر عادی مرتبط با سندرم شوک سمی یا بیماری کاوازاکی را نشان دادند. بیماری کاوازاکی یک بیماری تب حاد است که با واسکولیت شریان های متوسط از جمله شریان های کرونر مشخص می شود و یکی از علل بیماری قلبی در کودکان است. با تشخیص به موقع، بیماری قابل درمان است. بیشتر کودکان مبتلا به کاوازاکی بدون هیچ مشکلی به درمان پاسخ می دهند.

این یافته ها در کودکان برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلستان هم مشاهده شد.

در پاسخ، متخصصان اطفال انگلستان تعریف عملی از این سندرم التهابی را منتشر کردند که شامل موارد زیر است:

● تب مداوم

● رد هر نوع عامل میکروبی دیگر

● اختلال عملکرد اندام

● التهاب (نوتروفیلیا، سطوح بالای پروتیین واکنشی سی، لنفوپنیا)

● نتیجه مثبت یا منفی تست واکنش زنجیره پلی مراز SARS-CoV-2

برای تشخیص کودکان مبتلا، تنها یک علامت کفایت نمی کند و تست کرونای این کودکان ممکن است مثبت یا منفی باشد. در حال حاضر، این احتمال وجود دارد که بین عفونت کروناویروس و این وضعیت بیش از حد التهابی در کودکان رابطه ای وجود داشته باشد اما هنوز قطعی نیست. پزشکان می گویند به نظر نمی رسد این بیماری التهابی ناشی از ویروسی باشد که به ریه ها حمله می کند.

همچنین پزشکان تاکید می کنند اگرچه علایم این بیماری شبیه بیماری کاوازاکی است، تشخیص و تایید این بیماری به منظور مدیریت عوارض آن در کودک بسیار مهم است.

گرچه شوک به ندرت در بیماری کاوازاکی دیده می شود، اما بسیاری از کودکان مبتلا به این سندرم التهابی که به طور بالقوه با عفونت کروناویروس مرتبط هستند فشار خون پایینی دارند و خون آنها قادر به حمایت موثر از اعضای بدن نیست. در تلاش برای ارزیابی بیشتر اوضاع در حال پیشرفت، وزارت بهداشت نیویورک بولتنی منتشر کرد و خواستار اعلام موارد جدید از طرف مراکز درمانی شد.

تاکنون به نظر می رسید کودکان کمتر تحت تاثیر کووید 19 قرار بگیرند و در صورت ابتلا معمولا علایم خفیف تری نشان دهند. به همین دلیل است که علایم مشابه بیماری کاوازاکی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، همانند بسیاری دیگر از موارد مرتبط با عفونت کروناویروس، اطلاعات ما درباره این بیماری التهابی بر اساس شنیده ها و نیازمند تحقیق و بررسی علمی بیشتر است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات