برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

رژیم غذایی مدیترانه ای، بهترین رژیم غذایی 2019

رژیم غذایی مدیترانه ای، بهترین رژیم غذایی 2019 محققان در گزارشی جدید اعلام کرده اند رژیم غذایی مدیترانه ای بهترین رژیم غذایی در سال ۲۰۱۹ است. در این مطالعه، ۴۱ رژیم غذایی مورد نظرسنجی قرار گرفت.

«رژیم غذایی مدیترانه ای» یکی از سالم ترین رژیم های غذایی دنیا است که به کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری ها کمک می کند.

به گزارش «بهپو»، بر اساس رتبه بندی رژیم های غذایی در «U.S News & World Report» که هر سال انجام می شود رژیم غذایی مدیترانه ای بهترین رژیم غذایی در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. در این مطالعه، ۴۱ رژیم غذایی مورد بررسی و رتبه بندی قرار گرفت.

رژیم غذایی مدیترانه ای به عنوان بهترین رژیم غذایی برای تغذیه سالم، بهترین رژیم غذایی گیاهی، بهترین رژیم غذایی برای افراد دیابتی و اسان ترین رژیم غذایی مورد پیروی در رده نخست قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید: 10 دلیل برای پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای

 

رژیم غذایی «DASH» -شیوه های رژیمی کاهش فشارخون بالا- هم در رتبه دوم این نظرسنجی قرار گرفت. سال گذشته این رژیم غذایی در رتبه نخست قرار داشت. این رژیم غذایی فقط برای افراد مبتلا به فشارخون بالا نیست بلکه برای افراد دارای سابقه خانوادگی ابتلا به فشارخون یا افراد پر خطر در معرض ابتلا به این بیماری هم است. هر دو رژیم غذایی مدیترانه ای و دش بر مصرف سبزیجات، میوه جات و غلات کامل تاکید دارند.

این رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات تازه، روغن زیتون، ماهی، مغزیجات آجیلی، حبوبات، غلات کامل و سایر مواد خوراکی سالم است.

برخی از فواید رژیم غذایی مدیترانه ای شامل کاهش ریسک حمله قلبی و سکته، بهبود سلامت گوارشی، کاهش ریسک بیماری های التهابی و سرطان های نظیر سرطان سینه است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، این رژیم غذایی برای افراد مسن هم مفید است چرا که موجب کاهش روند پیری می شود. این رژیم غذایی دارای خواص ضداکسایشی و ضدالتهابی است، ریسک ضعف و سستی را در افراد مسن کاهش می دهد و موجب افزایش تنوع میکروبی روده می شود. همچنین ریسک احتمال بستری شدن در بیمارستان را برای بیماران مبتلا به سیروز کبدی کاهش می دهد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات