برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

فیبریلاسیون دهلیزی در انتظار کسانی که زیاد نمک می خورند

فیبریلاسیون دهلیزی در انتظار کسانی که زیاد نمک می خورند مصرف بالای نمک به بروز فیبریلاسیون دهلیزی کمک می کند. نتایج تحقیقی جدید نشان می دهد نمک زیاد خطر یک اختلال ضربان قلب شایع را افزایش می دهد.
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف زیاد نمک می‌تواند خطر ابتلا به نوعی اختلال ضربان قلب شایع را افزایش دهد.
به گزارش «بهپو»، فیبریلاسیون دهلیزی یا نامنظم شدن ضربان قلب می‌تواند به تشکیل لخته‌های خونی یا دیگر بیماری‌ها منجر شود. میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به این عارضه دچار هستند که آنان را در معرض ابتلا به سکته مغزی و در مواردی به نارسایی قلبی قرار می‌دهد.
در این بررسی 716 مرد و زن میانسال در فنلاند برای مدت زمان 19 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. در زمان انجام این مطالعه 74 نفر از این افراد به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا شدند.
به گفته محققان، افرادی که بیشترین میزان مصرف نمک را داشتند نسبت به افرادی که میزان کمتری نمک در رژیم غذایی‌شان وجود داشت بیشتر در معرض ابتلا به عارضه فیبریلاسیون دهلیزی هستند.
محققان پس از بررسی چندین عامل خطر دیگر از جمله سن، چربی، فشار خون و استعمال سیگار دریافتند مصرف نمک به طور مستقل با خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در ارتباط است.
در این مطالعه تنها رابطه بین مصرف بالای نمک و افزایش خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی کشف شد و ثابت نشد که رژیم پرنمک باعث اختلال ریتم قلبی می شود.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، محققان می گویند اگرچه مطالعات تاییدی بیشتری مورد نیاز است اما نتایج این مطالعه نشان می دهد افرادی که در خطر بالای ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هستند فواید زیادی از کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی شان خواهند برد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات