برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

مشغله زیاد زنان و خطر ابتلا به دیابت

مشغله زیاد زنان و خطر ابتلا به دیابت نتایج یک مطالعه جدید فاکتور خطر دیابتی دیگری را برای زنان پیدا کرده است؛ کار زیاد.
نتایج یک مطالعه جدید فاکتور خطر دیابتی دیگری را برای زنان پیدا کرده است؛ کار زیاد.
به گزارش «بهپو»، دانشمندان داده های 7065 کانادایی را طی 12 سال مورد بررسی قرار دادند و دریافتند زنانی که به طور میانگین 45 ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند 63 درصد بیشتر از زنانی که 35 تا 40 ساعت در هفته کار می کنند، شانس ابتلا به دیابت دارند.
اگر این ارتباط اثبات شود در کاهش نرخ دیابت نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
محققان اظهار داشتند: «مردان با ساعت کاری مشابه با چنین خطری مواجه نیستند. درحالیکه این یک مطالعه مشاهده ای است، اما محققان اذعان می کنند که زنان علاوه بر مشغله شغلی، باید تمامی مسئولیت های خانه را هم انجام دهند.»
بعلاوه ساعات کار طولانی موجب تحریک واکنش فشار مزمن در بدن می شود که افزایش ریسک ناهنجاری های هورمونی و مقاومت انسولین را به همراه دارد.
جالب اینکه، طول ساعات کاری در هفته با افزایش ریسک بیماری در مردان ارتباطی ندارد.
«مهی گیلبرت اویمت»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز تحقیقات دانشگاه کبک کانادا، در این باره می گوید: «با در نظر گرفتن افزایش سریع و قابل توجه شیوع دیابت در سراسر جهان، شناسایی فاکتورهای پرخطر قابل اصلاح نظیر ساعات کار طولانی راهکار مهمی در بهبود پیشگیری این بیماری خواهد بود، چراکه می تواند از خود بیماری دیابت و بیماری های مرتبط با دیابت پیشگیری کند.»
در این مطالعه شرکت کنندگان براساس میزان کار هفتگی به چهار گروه تقسیم شدند: ۳۴-۱۵ ساعت؛ ۴۰-۳۵ ساعت؛ ۴۴-۴۱ ساعت؛ و ۴۵ ساعت یا بیشتر. نتایج نشان داد کار بیش از حد زیاد در بین زنان با ۶۳ درصد ریسک بالا ابتلا به دیابت در بین زنان در مقایسه با مردان، عمدتا در سنین بالا، مرتبط بود.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «نیوز ویک»، تحرک بیشتر، تغذیه سالم و داشتن وزن سالم بزرگترین قدمی است که هرکسی می تواند برای داشتن یک زندگی سالم بردارد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات