برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

اقدامات درمانی آفتاب سوختگی

اقدامات درمانی آفتاب سوختگی «آفتاب سوختگی» در تابستان یکی از اتفاقات شایع است، به ویژه برای کسانی که به مناطق ساحلی سفر می کنند. نکته اول پیشگیری درست از این اتفاق است و آن میسر نمی‌شود، مگر با استفاده از ضدآفتاب‌ها به شکل درست؛ اما اگر به دلیلی آفتاب سوختگی رخ داد اقدامات درمانی زیر را دنبال کنید...
«آفتاب سوختگی» در تابستان یکی از اتفاقات شایع است، به ویژه برای کسانی که به مناطق ساحلی سفر می کنند. نکته اول پیشگیری درست از این اتفاق است و آن میسر نمی‌شود، مگر با استفاده از ضدآفتاب‌ها به شکل درست.
به گزارش «بهپو»، ضدآفتاب‌ها جزو محصولات لازم و ضروری برای فصل تابستان هستند. استفاده از این محصولات می‌تواند سدی دفاعی روی پوست در مقابل اشعه آفتاب باشد و از بروز لک و پیری زودرس و سرطان پیشگیری کند.
 
بیشتر بخوانید: 7 هدیه ای که طبیعت برای درمان آفتاب سوختگی به ما می دهد
 
برای استفاده از ضدآفتاب، پوست باید تمیز و خشک باشد. شما باید 15 تا 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از ضدآفتاب استفاده کنید و مقدار ضدآفتاب باید یک بند انگشت برای کل صورت باشد که هر 2 تا 4 ساعت تجدید شود. ضدآفتاب باید روی کل نواحی در معرض نور آفتاب زده شود. هنگام شنا در استخر‌های رو باز از ضدآفتاب‌های واتر پروف یا مقاوم به آب استفاده کنید، اما اگر به هر دلیلی دچار آفتاب‌سوختگی شدید:
  1. کمپرس‌های خنک‌کننده استفاده کنید، مثلا دوش یا حمام آب سرد بگیرید یا پارچه مرطوب و سرد روی سوختگی قرار دهید. ضمنا از قرار دادن یخ یا مخلوط آب و یخ روی پوست بپرهیزید.
  2. کرم‌های بی‌حس‌کننده حاوی بنزوکائین و لیدوکائین روی پوست نزنید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست و واکنش‌های حساسیت‌زا شود.
  3. از مصرف ترکیبات حاوی وازلین روی پوست بپرهیزید چون وازلین از تعریق و دفع حرارت پوست جلوگیری می‌کند. کره و انواع روغن‌ها هم همین‌‌گونه هستند.
  4. از کرم‌های مرطوب‌کننده یا کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید. ژل آلوئه ورا یا ژل یا لوسیون کالامین هم می توانید استفاده کنید.
  5. آب زیاد بنوشید.
  6. اگر پوستتان تاول‌ زده آن را نترکانید زیرا تاول‌ها برای محافظت از لایه‌های زیرین پوست تشکیل می‌شوند و ترکاندن آنها ممکن است به عفونت بینجامد. اگر تاول خودبه‌خود باز شد، به آرامی پوست مرده را از روی آن بردارید و یک پماد آنتی‌بیوتیک روی محل آن بزنید. یک گاز خشک نیز روی تاول قرار دهید تا عفونت نکند.
  7. اگر پوستتان تاول نزده، از کرم مرطوب‌کننده یا کرم کورتیکوسترویید موضعی برای تسکین ناراحتی استفاده کنید.
  8. داروهای مسکن مانند ایبوپروفن را می‌توانید برای کاهش درد استفاده کنید./

بیشتر بخوانید: ماسک های روشن کننده و التیام بخش برای پوست های آفتاب سوخته

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات