برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

قند خون بالا عقل را زایل می کند

قند خون بالا عقل را زایل می کند افراد مبتلا به قندخون بالا ممکن است بیش از همسن و سال های سالم خود مبتلا به زوال شناختی بلندمدت شوند.
افراد مبتلا به «قند خون بالا» ممکن است بیش از همسن و سال های سالم خود مبتلا به «زوال شناختی» بلندمدت شوند.
به گزارش «بهپو»، مطالعه حدود ۵۰۰۰ فرد بزرگسال مسن در بریتانیا نشان داده است که تلاش برای به تاخیر انداختن شروع دیابت یا کنترل قندخون می تواند از روند پیشرفت بعدی کاهش عملکرد مغز پیشگیری کند.
درحالیکه در مطالعات قبلی ارتباط زوال شناختی با دیابت مشخص شده است، مطالعه جدید یکی از بزرگ ترین پژوهش های است که رابطه مستقیم بین میزان HbA1c -هموگلوبین گلیکوزی شده- به عنوان معیار کنترل قندخون و ریسک متعاقب زوال شناختی را نشان می دهد.
محققان دانشگاه کالج امپریال لندن و دانشگاه پکینگ چین با استفاده از داده ها، عملکرد شناختی را ارزیابی کرده و آنها را هر دو سال یکبار مجددا ارزیابی کردند. سپس از مدل سازی کامپیوتری برای تعیین هر گونه رابطه احتمالی استفاده شد.
این مطالعه شامل ۵۱۸۹ شرکت کننده -۵۵ درصد زن با میانگین سنی ۶۶ سال- با میزان HbA1c پایه از mmol/mo- ۱۵.۹ تا ۱۲۶.۳ -۳.۶ تا ۱۳.۷ درصد- بود.
بررسی ها نشان داد هر یک mmol/mo- افزایش در HbA1c ارتباط قابل توجهی با افزایش میزان کاهش امتیاز تست شناختی، تست حافظه، تست عملکرد اجرایی داشت که همگی این موارد نشانه زوال عملکرد شناختی هستند.
«هلث دی» در این باره می نویسد: «محققان دریافتند درحالیکه عملکرد شناختی با افزایش سن در تمامی شرکت کنندگان، چه دیابتی و چه غیردیابتی، افزایش می یابد، اما زوال شناختی کلی در افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت افزایش قابل توجهی داشت.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات