برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

شب کاری روزگارتان را شیرین می کند

شب کاری روزگارتان را شیرین می کند «دیابت»، عارضه ای است که گریبان گیر بسیاری از مردم می شود. با اینکه علت اصلی این بیماری هنوز مشخص نیست، اما پزشکان عوامل زیادی را در ابتلا به آن موثر می دانند. در ادامه به یکی از عجیب ترین دلایل دیابت در مطالعات اخیر اشاره شده است. «دیابت»، عارضه ای است که گریبان گیر بسیاری از مردم می شود. با اینکه علت اصلی این بیماری هنوز مشخص نیست، اما پزشکان عوامل زیادی را در ابتلا به آن موثر می دانند. در ادامه به یکی از عجیب ترین دلایل دیابت در مطالعات اخیر اشاره شده است.
به گزارش «بهپو»، «محققان هشدار می‌دهند افرادی که در شیفت شب کار می‌کنند، در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.» دیابت نوع 2 پیش فاکتور «بیماری‌ قلبی» است.
مطالعات گوناگون نشان می دهد که شیفت‌های کاری شبانه غالباً منجر به عدم تعادل در سیستم بدن می شوند و در نهایت مشکلات جسمی به بار می آورند.
محققان «دانشگاه کلورادو» در این باره می گویند: «افرادی که شیفت‌های کاری نامنظم یا چرخشی و به ویژه شبانه دارند، ۴۴ درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند. به ‌علاوه در مقایسه با کارگران روزکار، تمام کارگران شیفتی مستعد ابتلا به دیابت نوع ۲هستند.»
به گزارش «بهپو» و به نقل از «هلث دی»، سرپرست این تیم تحقیقاتی، می‌گوید: «ما به رابطه بین تعداد دفعات شب کاری و ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پی بردیم؛ به‌طوری که هر چقدر افراد کار شیفتی‌ بیشتری داشته باشند ، احتمال ابتلا به بیماری در آنها بالاتر خواهد بود.»

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات