برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

وقتی دلیل درد قفسه سینه حمله قلبی نیست

حمله پانیک این حمله حسی شبیه حمله قلبی به شما می دهد. تنگی نفس، افزایش ضربان قلب یا بی حس شدن دست ها یا پاها از جمله علائم حمله پانیک است. برخی افراد دچار سرگیجه می شوند یا احساس می کنند در حال مرگند. ممکن است یک اتفاق پر استرس باعث ایجاد حمله پانیک شود یا اینکه این حمله ناگهان و یک باره رخ دهد. کنترل حملات پانیک برای خود شخص سخت است. اگر به دنبال درمان آن نباشید ممکن است وخیم تر شوند.
زونا اگر دچار درد قفسه سینه به همراه راش و تاول روی گردن و پشت هستید، احتمالا دچار زونا شده اید. عامل این بیماری ویروس آبله مرغان است. اگر اعصاب قفسه سینه درگیر بیماری شوند، درد در آن نقطه شدیدتر خواهد بود. زونا به خودی خود بهبود می یابد، اما پزشک می تواند داروهایی تجویز کند که تحمل علائم یا سرعت از بین رفتن آنها را بیشتر کنند.
فتق زیر شش ها، ناحیه ای کوچک قرار دارد که معده و مری به هم می رسند. سرفه کردن، بلند کردن اجسام سنگین یا دفع به همراه زور و فشار می تواند به این ناحیه نیروی شدیدی وارد کند. اگر این فشار زیاد باشد، ممکن است بخشی از معده به سمت دریچه هل داده شود. به این عارضه فتق هیاتال می گویند. درد قفسه سینه مثل درد معده و مری، نفخ، آروغ و ترش کردن یک علامت است. بیشتر فتق ها نیاز به درمان ندارند اما ممکن است در برخی افراد، این عارضه به عمل منجر شود.
سنگ کیسه صفرا بخش های سخت شده مایع گوارشی در کیسه صفرا، ایجاد سنگ کیسه صفرا می کنند. اگر یکی از این سنگ ها مسیر بین کیسه صفرا و مجاری ادراری –که ضایعات را از بدن خارج می کنند- را مسدود کند، ممکن است دچار درد ناگهانی در معده شوید. این درد در قفسه سینه، پشت یا شانه راست نیز احساس می شود. بیشتر اوقات این درد بعد از خوردن غذای سنگین در شب احساس می شود.
سوزش سر دل اگر اسید معده به سمت مری حرکت کند، دچار درد قفسه سینه، گلو و فک می شوید. الکل، سیگار، مرکبات، آسپرین و دیگر داروهای غیر التهابی می توانند باعث سوزش سر دل شوند. همچنین خوردن غذا پیش از خواب نیز می تواند منجر به این عارضه شود. اگر دچار آروغ شدید و بهبود پیدا نکردید یا اگر علایم دیگری مثل تهوع و تعریق داشتید، به پزشک مراجعه کنید.
درد عضلانی فعالیت بیش از اندازه یا ورزش بیش از حد طبیعی می تواند به عضلات قفسه سینه فشار وارد کند. این درد وقتی در وضعیت خاصی می نشینید یا می ایستید بیشتر می شود. ممکن است با تنفس عمیق یا فشار دادن نقطه مورد نظر دچار درد شوید. توصیه ما اینست که فعالیت جسمی خود را به تدریج کاهش دهید و تا زمانی که دردتان بهتر نشده از بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کنید. گذاشتن پد گرم یا کیسه یخ روی محل درد می تواند به کاهش درد کمک کند.
سیفلیس این عفونت نادر منتقله جنسی می تواند باعث مشکلات ریوی شود. علایم سیفلیس شامل بثورات جلدی، خستگی، سردرد و درد عضلانی می باشد. در برخی افراد هم سیفلیس موجب تجمع بیش از اندازه مایعات در اطراف ریه می شود. این وضعیت باعث درد شدید قفسه سینه و سرفه بدون خلط خواهد شد. با مصرف آنتی بیوتیک می توان سیفلیس را از بین برد.
آسم تنگی سینه علامت آسم است که با سرفه، تنفس صدا دار و مشکل همراه است. عوامل بسیاری می توانند باعث تحریک آسم شوند، از گرد و غبار و موی حیوانات گرفته تا برخی از مواد غذایی یا فعالیت های جسمی. با مصرف برخی از داروها می توان در زمان عود آسم، راه های هوایی را باز نگه داشت.
عصب تحت فشار اگر عصبی در ناحیه گردن یا ترقوه تحت فشار قرار بگیرد، باعث بروز درد در ناحیه قفسه سینه یا پشت می شود. فشار زیاد روی یک عصب می تواند در کارکرد صحیح آن اختلال ایجاد کند. ممکن است در این حالت احساس گزگز کنید و پوستتان نسبت به لمس حساس شود. معمولا می توان این عارضه را با مسکن های بدون نسخه و تزریق داروی استروییدی درمان کرد. اگر این روش ها خوب عمل نکرد، عمل جراحی نیز می تواند فشار روی عصب را کاهش دهد.
آمبولی ریوی اگر لخته خونی در جایی از بدن تشکیل شود و شروع به حرکت به سمت ریه کند، آمبولی ریوی ایجاد می شود. این لخته مانع دریافت خون کافی به وسیله ریه ها می شود. در چنین حالتی وقتی نفس عمیق می کشید، سرفه می کنید، غذا می خورید یا خم می شوید، قفسه سینه تان درد می گیرد. ممکن است وقتی فعالیتتان بیشتر است دردتان بیشتر شود یا وقتی دست از فعالیت می کشید درد بهتر نشود. اگر با چنین شرایطی روبرو شدید، به سرعت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. داروهایی برای جلوگیری از بزرگ تر شدن لخته خون و نیز پیشگیری از تشکیل آنها وجود دارد.
انسداد طحال طحال اندامی است که پشت دنده های چپ قرار دارد و از عفونت بدن جلوگیری می کند. ممکن است در اثر تشکیل لخته خون، عفونت یا بیماری، جریان خون در طحال مسدود شود. نتیجه این انسداد از بین رفتن بافت طحال است. به این عارضه انفارکتوس طحال گویند. برخی افراد هیچ علامتی ندارند اما بقیه دچار درد قفسه سینه ، اغلب در سمت چپ بدن می شوند. می توان انسداد طحال را با دارو بهتر کرد اما در صورت درمان نشدن ممکن است عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد.
آنژین اگر بدن خون کافی به قلب نرساند، فشار منقبض کننده ای در قفسه سینه احساس خواهید کرد. به این حالت آنژین می گویند. برخی افراد احساس درد در شانه ها، گردن، فک و پشت را نیز تجربه می کنند. امکان دارد آنژین با خوردن غذای سنگین، استرس یا ورزش سنگین تحریک شود. یا امکان دارد آنژین به عنوان نشانه ای از بیماری قلبی دیگر در نظر گرفته شود. اگر دچار کلسترول، فشار خون بالا، کم تحرکی یا دیابت هستید و یا غذای سالم نمی خورید بیشتر در معرض ابتلا به آنژین هستید.
پلورزی اگر با تنفس عمیق، سرفه، یا عطسه دچار درد قفسه سینه می شوید، احتمالا جدار داخلی ریه ها ملتهب شده است. این عارضه که با نام پلورزی شناخته می شود می تواند ناشی از عفونت ویروسی یا باکتریایی یا مصرف داروی خاص باشد. بسیاری از مایعات و ایبوپروفن های بدون نسخه می توانند به کاهش درد پلورزی کمک کنند. اما اگر تب دارید یا درد بیش از چند روز به طول انجامید با پزشک مشورت کنید.
کوستوکندریت این عارضه زمانی رخ می دهد که بافت درون قفسه سینه در اثر آرتریت، صدمه یا عفونت ملتهب شود. ممکن است در پهلوها احساس درد تیر کشنده و فشار شدید کنید. این درد با فعالیت ورزشی یا حرکت دادن زیاد بدن بیشتر می شود. هیچ درمان قطعی برای کوستوکندریت وجود ندارد و ممکن است یک سال طول بکشد. استامینوفن ها یا ایبوپروفن های بدون نسخه کمک کننده هستند. استفاده از کمپرس گرم یا پد داغ روی محل درد می تواند باعث تسکین درد شود.
حمله قلبی درد قفسه سینه شایع ترین علامت حمله قلبی است. اگر احساس فشار شدیدی کنید که بیش از چند دقیقه طول می کشد، یا دچار تهوع، تنگی نفس شدید یا درد منقبض کننده در قفسه سینه یا قسمت بالایی دست شدید با اورژانس تماس بگیرید. ممکن است زنانی که دچار حمله قلبی می شوند علائم نامحسوس تری داشته باشند. در کنار درد قفسه سینه، احساس خستگی، درد فک یا پشت یا سرگیجه نیز ممکن است بروز کنند. این علائم نشان می دهند شما به سرعت نیاز به آمبولانس دارید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات