برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کاهش التهاب کلیه در بیماران لوپوس با مصرف ماست

کاهش التهاب کلیه در بیماران لوپوس با مصرف ماست نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوعی باکتری در ماست وجود دارد که می‌تواند التهاب کلیه را در بیماران مبتلا به لوپوس کاهش دهد.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوعی باکتری در ماست وجود دارد که می‌تواند التهاب کلیه را در بیماران مبتلا به لوپوس کاهش دهد. این مطالعه در فاز حیوانی صورت گرفته و مشخص شده که اضافه کردن لاکتوباسیل (که نوعی باکتری موجود در ماست است ) به رژیم غذایی می‌تواند التهاب کلیه ناشی از بیماری لوپوس را که به آن نفریت لوپوسی می‌گویند راکم کند. البته این تاثیر فقط در جنس مونث دیده شده است.
لاکتوباسیل نوعی باکتری مفید است که به طور طبیعی در دستگاه گوارشی و ادراری و تولید مثل وجود دارد. این باکتری در ماست، کفیر و دیگر غذاهای تخمیر شده هم یافت می‌شود.
لوپوس نوعی بیماری خودایمنی است که در 90 درصد موارد در زنان دیده می‌شود. در این بیماری سلول های دفاع ایمنی بدن به اشتباه بافت‌های خودی بدن را دشمن قلمداد کرده و به آنها حمله می‌کنند و موجب بروز علائمی مانند درد مفصلی و مشکلات قلبی و کلیوی و مغزی می‌شوند. حدود نیمی از مبتلایان به لوپوس دچار التهاب کلیه می‌شوند و سی درصد مبتلایان نارسایی کلیه پیدا می‌کنند.
محققان حدس می‌زنند وجود لاکتوباسیل در رژیم غذایی می‌تواند با تغییر در نفوذپذیری سلول‌های جدار داخلی روده مانع از ورود مواد سمی خطرناک به جریان خون شود. آنها می‌گویند اگر بیمار لوپوسی خانم است و مشکلات کلیوی دارد چیز بدی نیست که ماست مصرفی خود را بیشتر کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات