برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

صدای زانو، علامت هشدار دهنده آرتروز

صدای زانو، علامت هشدار دهنده آرتروز مطالعات محققان دانشکده پزشکی بیلور هوستون آمریکا که بر روی 3500 شرکت کننده انجام شد نشان می دهد که کلیک و صدا دادن زانو، خطر بروز آرتروز زانو را در سنین بالا افزایش می دهد.
مطالعات محققان دانشکده پزشکی بیلور هوستون آمریکا که بر روی 3500 شرکت کننده انجام شد نشان می دهد که کلیک و صدا دادن زانو، خطر بروز آرتروز زانو را در سنین بالا افزایش می دهد.
به گزارش کلینیک آنلاین روماتولوژی آرتروز به معنای ساییدگی مفصل و به دنبال آن تغییر شکل، درد و محدودیت حرکت در مفصل است. آرتروز از بیماریهایی است که با افزایش سن بروز می کند.
این مطالعه بر روی کسانی انجام شد که شانس ابتلا به آرتروز زانو در آنها بالا بود. در بین کسانی که در یک سال گذشته با افزایش این شانس روبرو بودند بیش از 75 درصد علائمی از آرتروز را در عکس های رادیوگرافی نشان داده بودند و این در حالی بود که در شروع مطالعه هیچ زانودردی نداشتند.
یافته های این مطالعه بخصوص برای تشخیص زودهنگام و شروع زودتر درمان افرادی که در خطر بالای آرتروز زانو هستند مفید است.

به گفته دکتر گریس لو، نویسنده ارشد مجله Arthritis Care & Research و استادیار پزشکی دانشکده پزشکی بیلور در هوستون، بسیاری از افرادی که در تصاویر اشعه ایکس علائمی از آرتروز را نشان می دهند از درد زانو شکایت نمی کنند و بنابراین هیچ گونه استراتژی مشخصی برای پیشگیری از توسعه درد در این گروه از بیماران وجود ندارد. این مطالعه پیشنهاد می کند که صدای زانو به معنای خطر بالاتر بروز آرتروز در سال بعد است در مقایسه با کسانی که از صدا دادن زانو رنج نمی برند.
محققان در مطالعات آینده بر روی کسانی که در تصاویر اشعه ایکس علائم آرتروز را نشان می دهند و زانویشان صدا می دهد اما از درد زانو شکایت نمی کنند، امید دارند که روش هایی کشف کنند که به پیشگیری از درد زانو و پیشرفت آرتروز در این افراد کمک کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات