برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

7 ویژگی شگفت انگیز آب در بدن انسان

آب پوست را تغذیه می کند خطوط ریز و چروک های پوست در کسانی که آب کافی نمی نوشند بیشتر است. آب به تنهایی یک کرم زیبایی محسوب می شود. نوشیدن آب سلول های پوستی را آبرسانی کرده و حجم آنها را زیادتر می کند، در نتیجه صورت شما جوانتر به نظر می رسد. آب مواد زائد را حذف کرده و گردش خون و سرعت آن را بهبود می بخشد، در نتیجه صورت قرمز و بشاش به نظر می رسد.
آب شما را لاغرتر می کند دوست دارید وزن کم کنید؟ آب بنوشید! آب سرعت واکنش های متابولیسمی را زیاد می کند و به شما کمک می کند احساس پر بودن کنید. بجای نوشیدن نوشابه های پر کالری آب بنوشید و برای اینکه احساس پر بودن داشته باشید قبل از شروع به خوردن غذا یک لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب بیشتر باعث افزایش سرعت واکنش های متابولیسمی می شود، بخصوص اگر لیوان آب سرد و یخی باشد! چون در اینحالت بدن باید بیشتر کار کند تا دمای آب را زیاد کند و این یعنی سوزاندن کالری بیشتر برای انجام فرآیند.
آب حجم ماهیچه های بدن را زیاد می کند نوشیدن آب مانع از گرفتگی عضلات شده و به مفاصل کمک می کند نرم و روان در بدن کار کنند. وقتی به اندازه کافی آب بدن تامین شده باشد، می توانید مدت طولانی تر و با استقامت بیشتری ورزش کنید.
آب سنگهای کلیوی را کاهش می دهد این روزها درصد ابتلا به سنگ های دردناک کلیه رو به افزایش است. و یکی از دلایل آن این است که افراد از جمله کودکان آب کافی نمی نوشند. آب نمک ها ومواد معدنی موجود در ادرار را که کریستالهای جامد معروف به سنگ کلیه تشکیل می دهند را، رقیق می کند. سنگ های کلیه نمی توانند در ادرار رقیق تشکیل شوند، پس با نوشیدن آب بیشتر خطر ابتلا به سنگ کلیه را کم کنید.
آیا آب کافی می نوشید؟ بیشتر بزرگسالان فقط زمانی سراغ آب می روند که تشنه باشند؛ در حالی که متخصصان تغذیه توصیه می کنند پیش از آنکه کار به تشنگی بکشد نیاز آبی بدن را رفع کنید. مقدار دقیق آب مورد نیاز بدن بسته به وزن بدن، میزان فعالیت های فرد، آب و هوای محل زندگی و سلامت عمومی فرد فرق می کند. کسانی که ورزش می کنند یا تعریق زیاد دارند باید آب بیشتری بنوشند.
آب انرژی بدن را بالا می برد اگر احساس می کنید بدنتان تهی و خالی از انرژی است، آب بنوشید! کم شدن آب بدن باعث احساس خستگی می شود. قلب تنها در صورتی می تواند خون را با بازده بالا پمپ کند که مقدار درست آب در بدن فرد موجود باشد. آب به سیستم خون رسانی بدن کمک می کند اکسیژن و دیگر نوترینت ها را به تک تک سلول های بدن برساند و نتیجه همه اینها از بین رفتن احساس خستگی است.
آب فشارهای عصبی را کم می کند در حدود 70 تا 80 درصد بافت مغز، آب است. اگر بدن شما کم آب شده باشد، بدن و مغزتان تحت فشار قرار خواهد گرفت. اگر احساس تشنگی می کنید، نشاندهنده این است که کمی دچار کم آبی شده اید. برای پایین نگه داشتن سطح استرس بدن، یک لیوان آب روی میز کارتان بگذارید یا در کوله خود بطری آب حمل کنید تا قبل از آنکه احساس تشنگی کنید نیاز بدن به آب را برطرف کرده باشید.
با آب دوست باشید! علاوه بر فیبر، آب نیز برای بهبود عمل هضم لازم است. آب مواد زائد را حل کرده و با حرکات نرم آنها را از دستگاه گوارش بدن خارج می کند. اگر بدن شما دچار کم آبی شود، بدن همه آب موجود را جذب و روده بزرگ را خشک می کند، در نتیجه عبور مواد زائد از روده به سختی صورت گرفته و امکان ابتلا به یبوست را بیشتر می کند.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات