برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کاهش علائم آرتروز به کمک یک ابزار کاشتنی در بدن

کاهش علائم آرتروز به کمک یک ابزار کاشتنی در بدن یک تیم تحقیقاتی متشکل از چند شرکت و دانشگاه آزمون‌هایی را روی دستگاه زیست‌الکترونیک جدید خود انجام دادند. این ابزار می‌تواند با اعمال پالس روی بدن بیمار مبتلا به آرتروز، علائم این بیماری را کاهش دهد.
یک تیم تحقیقاتی متشکل از چند شرکت و دانشگاه آزمون‌هایی را روی دستگاه زیست‌الکترونیک جدید خود انجام دادند. این ابزار می‌تواند با اعمال پالس روی بدن بیمار مبتلا به آرتروز، علائم این بیماری را کاهش دهد.

به گزارش NBIC، یک تیم تحقیقاتی نشان داده که نوعی ابزار زیست‌الکترونیکی قابل کاشت در بدن می‌تواند علائم آرتروز را کاهش دهد. از نتایج این پروژه می‌توان برای درمان بیماری‌های مختلف نظیر پارکینسون و آلزایمر نیز استفاده کرد.

محققان دانشگاه آمستردام با همکاری پژوهشگران موسسه فاینشیتن و شرکت GSK نتایج یافته‌های خود را در Proceedings of the Nationa- Academy of Sciences منتشر کردند.

در این مقاله محققان نشان دادند که این ابزار زیست‌الکترونیکی می‌تواند روی رفلکس‌های التهابی بدن تاثیرگذار باشد. این ابزار روی 17 بیمار که به آرتروز مبتلا بودند آزمایش شد، کسانی که پیش از این با روش‌های مختلف به نتیجه نرسیده بودند.

با انجام عمل جراحی این قطعات در بدن بیماران قرار داده شد و با یک برنامه از پیش تعیین شده، سیگنال‌هایی به بدن آنها داده شد. این بیماران به مدت 84 روز به‌وسیله پزشکان بررسی شدند که بعد از گذشت 42 روز اولین نشانه‌های بهبود در آنها دیده شد. نتایج نشان داد که تحریک عصب واگ موجب بلوک شدن تولید TNF می‌شود. این ماده یکی از سیتوکینازهایی است که در بیماران مبتلا به آرتروز دیده می‌شود. هیچ گونه مشکل جانبی در مورد استفاده از این روش گزارش نشده است.

آنتونی آرنولد، مدیرعامل شرکت ست‌پوینت مدیکال، می‌گوید: «این نتایج موید پیش‌بینی اولیه ما مبنی بر موثر بودن این ابزار زیست‌الکترونیکی است. این ابزار می‌تواند کیفیت زندگی افرادی را که از بیماری التهاب مزمن رنج می‌برند، بهبود دهد و برای آنها فرصت‌های تازه‌ای را برای درمان ایمن‌تر با هزینه کم ایجاد کند.»

زیست‌الکترونیک یک روش درمانی نوظهور است که روی تحریک اعصاب یا اعمال پالس الکتریکی در بدن کار می‌کند. با اعمال این پالس‌ها می‌توان با برخی بیماری‌ها مقابله کرد. ساز و کار این روش اینگونه است که تغییرات زیست‌شیمیایی در بدن را هم با دارو می‌توان انجام داد و هم با این ابزارها. بنابراین پزشکان از ترکیب این ابزارها و دارو برای درمان استفاده کرده و گاهی نیز تنها از این ابزارها استفاده می‌کنند.

شرکت GSK از سال 2012 روی ابزارهای زیست الکترونیک کار می‌کند و تا کنون چند محصول مختلف را به بازار عرضه کرده است. این شرکت 50 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام داده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات