برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

وارفارین و غذاها

وارفارین و غذاها وارفارین یک داروی ضدانعقادی یا به ‌اصطلاح رقیق‌کننده خون است که برای جلوگیری از لخته‌شدن خون در رگ‌های خونی به کار می‌رود. وارفارین با کاهش میزان ویتامین‌کا، یکی از عوامل انعقاد، در بدن عمل می‌کند.
وارفارین یک داروی ضدانعقادی یا به ‌اصطلاح رقیق‌کننده خون است که برای جلوگیری از لخته‌شدن خون در رگ‌های خونی به کار می‌رود. وارفارین با کاهش میزان ویتامین‌کا، یکی از عوامل انعقاد، در بدن عمل می‌کند.
 
به گزارش healthline، بدن می‌تواند ویتامین‌کا بسازد، اما از غذاها هم آن را دریافت می‌کند. یک راه برای کمک به تاثیر بهتر وارفارین آن است که از تغییرات ناگهانی عمده در میزان ویتامین‌کا دریافتی از غذاها خودداری کنید.
 
اگر در ضمن مصرف وارفارین به ناگهان خوردن غذاهای دارای میزان بالای ویتامین‌کا را شروع کنید، ممکن است تاثیربخشی این دارو کاهش پیدا کند.
 
در مقابل اگر به ناگهان شروع به خوردن غذاهایی کنید که میزان کمتری ویتامین کا دارند، ممکن است احتمال عوارض جانبی وارفارین مانند خونریزی افزایش پیدا کند.
 
مواد غذایی غنی از ویتامین‌کا شامل سبزی‌های برگ‌دار است. نمونه‌های این سبزی‌ها کلم کیل، اسفناج، کلم فندقی، خردل، کاهو، کلم قرمز، کاسنی فرنگی، کلم برگ و جعفری هستند.
 
همچنین باید از نوشیدن چای سبز، آب گریپ‌فروت و آب کرنبری و الکل خودداری کرد.
 
چای سبز گریپ‌فروت حاوی ویتامین‌کا است و می‌تواند تاثیربخشی ویتامین‌کا را کاهش دهد. در مقابل نوشیدن آب گریپ‌فروت و آب کرنبری در حین درمان با وارفارین باعث افزایش خطر خونریزی می‌شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات