برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان میگرن در خانه

خنک کردن برای تسکین درد می توانید یک کیسه یخ روی پیشانی، پوست سر یا گردن بگذارید. محققان به درستی نمی دانند چرا خنک کردن سر به کاهش درد کمک می کند اما احتمال می دهند دلیل آن کاهش جریان خون باشد. پارچه خیس شده در آب یخ نیز همین اثر را دارد.
داروهای بدون نسخه مسکن هایی چون ایبوپروفن و ناپروکسن بدون نیاز به نسخه قابل تهیه اند. این مسکن ها از التهاب سر کم کرده و درد را تسکین می دهند. داروهای مسکن مخصوص میگرن که ترکیبی از استامینوفن و آسپرین هستند نیز، یکی از گزینه های درمان دارویی محسوب می شوند.
کافئین کافئین یکی از ترکیبات موجود در قهوه و برخی خوراکی هاست و سردرد را کمی تسکین می دهد. کافئین به بدن کمک می کند داروهای میگرن را سریع تر جذب کند. اما مراقب باشید به کافئین اعتیاد پیدا نکنید که عوارضی چون خستگی و حتی تشدید سر درد خواهد داشت.
اتاق تاریک و آرام نور و صدای بلند سردرد را تشدید می کند. بهتر است به هنگام سردرد میگرنی اتاق را تاریک کرده و جای ساکتی پیدا کنید تا درد زودتر تسکین پیدا کند.
ورزش زمانی که حملات میگرن سراغتان آمده، ورزش کردن را توصیه نمی کنیم چون حتی ممکن است باعث بدتر شدن درد شود. اما وقتی بهتر شدید، یک برنامه ورزشی منظم می تواند از سردرد پیشگیری کند. ورزش کردن باعث ترشح اندورفین، مسکن طبیعی بدن، می شود. اندورفین ها به کاهش استرس کمک کرده و خواب را راحت تر می کنند.
منیزیم برخی مطالعات نشان داده است که منیزیم از بروز میگرن "پیشگیری" می کند. بنابراین وقتی حمله میگرنی به سراغتان آمده، مصرف منیزیم کمکی به تسکین ددر نخواهد کرد. این ماده معدنی در سبزیجات دارای برگ سبز تیره، غلات کامل و مغزها یافت می شود. مکمل منیزیم نیز در دسترس است اما همیشه پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.
خوب بخوابید برنامه خواب منظم برای مبتلایان به میگرن بسیار مهم است. زیاد خوابیدن یا کم خوابیدن باعث تحریک میگرن خواهد شد و آستانه درد را در فرد کاهش خواهد داد. سعی کنید هرشب 7 تا 8 ساعت بخوابید و برای رفتن به رختخواب و بیدار شدن خود، ساعت مشخصی بگذارید.
یوگا ورزش هایی که قلب را به تپش وادار می کنند می توانند از میگرن پیشگیری کنند اما در برخی افراد نیز می توانند محرک سردرد باشند. یوگا که همراه با حرکات آرام و تنفس عمیق است یک جایگزین مناسب و ایمن برای مبتلایان به میگرن به حساب می آید. تحقیقات نشان داده است که جلسات منظم یوگا تعداد و شدت حملات را کاهش می دهد.
ویتامین B2 ویتامین B2 یا ریبوفلاوین که در شیر، پنیر، ماهی . مرغ یافت می شود از بروز سردردهای میگرنی پیشگیری می کند. این ویتامین بصورت مکمل هم وجود دارد که قبل از مصرف بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
محرک های میگرن را بشناسید برخی غذاها یا برخی شرایط محیطی عامل محرک میگرن محسوب می شوند. ببینید چه چیزهایی حال شما را بدتر می کند و از آنها پیشگیری کنید. برخی از این محرک ها شامل پنیر کهنه، گوشت فرآوری شده، خوراکیهای حاوی نیتریت، نور، زندگی در عرض های جغرافیایی بالا، عطرهای تند از محرک های میگرن شناخته شده اند.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات