برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ورزش هایی برای پیشگیری از کمر درد

ورزش ۵ روی زانو و دست خود مانند شکل A تکیه دهید.کمر و شکم خود را به سمت زمین قوس دهید(B) .سپس کمر خود را در جهت مخالف به سمت بالا قوس دهید (C) .به حالت اولیه برگردید.این حرکت را ۲ بار در روز و هر بار ۳ تا ۵ مرتبه انجام دهید.
ورزش ۳ روی کمر بخوابید و زانوهای خود را خم کرده و کف پای خور را یه زمین بچسبانید(A).به کمر خود قوس دهید بصورتی که باسن شما روی زمین باشد (B). پنج ثانیه مکث کنید و به حالت اولیه برگردید .سپس کمر خود را به زمین بفشارید (این بار فشار را از سمت شکم وارد کنید) (C) . پنج ثانیه مکث کرده و به حالت اول برگردید.این حرکت را ۵ بار در روز انجام دهید و زمان کشش را به ۳۰ ثانیه برسانید.
ورزش ۲ روی کمر بخوابید و زانوهای خود را خم کرده و کف پای خور را یه زمین بچسبانید(A).شانه های خود را محکم به زمین بچسبانید،در حالتی که زانوهای شما خم است به سمت راست یا چپ بچرخانید(B) .برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه مکث کرده و به حالت اول برگردید(C) .همین حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید(D) . این حرکت را ۲ بار در روز یک بار صبح و یکبار شب انجام دهید.
ورزش ۱ روی کمر بخوابید و زانوهای خود را خم کرده و کف پای خور را یه زمین بچسبانید(A) .به وسیله ۲ دست خود یکی از زانوهای خود را گرفته و به داخل سینه خود جمع کنید(B).برای ۱۵ تا ۳۰ ثانیه مکث کرده و به حالت اول برگردید یعنی حالت (A).این حرکت را با پای دیگر تکرار کنید.دوباره به حالت اولیه برگشته و دوباره این حرکت را این بار با هر ۲ پا تکرار کنید.این حرکت را ۲ بار در روز یک بار صبح و یکبار شب انجام دهید.
ورزش ۴ روی کمر بخوابید و زانوهای خود را خم کرده و کف پای خور را یه زمین بچسبانید(A).کمر و شانه خود را به زمین بچسبانید و سپس با یک فشار کمر و باسن خود را از زمین بلند کنید و به حالت پل نگه دارید(B) .در حالت پل زدن ۳ نفس عمیق کشیده و به حالت اول برگردید(C) .و این حرکت را تکرار کنید.از روزی ۳ بار شروع کرده و تا روزی ۳۰ مرتبه ادامه دهید
ورزش ۷ بر روی صندلی بدون دسته یا چهار پایه بنشینید.سر خود را بالا و صاف گرفته و مستقیم نگاه کنید(A).شانه های خود را به سمت عقب منقبض کرده و تحت فشار قرار دهید(B) پنج ثانیه مکث کنید سپس رها کنید. این حرکت را ۲ بار در روز و هر بار ۳ تا ۵ مرتبه تکرار کنید.
ورزش ۶ روی یک صندلی بدون دسته یا پایه بنشینید.پای راست خود را روی زانوی چپ خود قرار دهید. آرنج دست چپ خود را بر روی خارج خارج زانوی راست خود قرار دهید.طبق شکل (A) کمر خود را تحت پیچش و کشش قرار دهید. ۱۰ ثانیه مکث کرده و همین حرکت را در جهت مخالف طبق عکس (B) تکرار کنید.این حرکت را ۲ بار در روز و در هر نوبت ۵ مرتبه تکرار کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

کاربر ادمینکاربر ادمینپاسخ به این نظر جناب آقای کازرونی عزیز با سلام و تشکر از پیشنهادات ارسالی. در خصوص مطلب اول شما متاسفانه متوجه منظور جنابعالی نشدیم،خواهشا مجددا توضیحاتی را ارائه نمایید. در خصوص پیشنهاد شما برای ثبت تجربیات عزیزان ، این نکته مدنظر مدیران سایت می باشد ولی به دلیل حساسیت های حوزه سلامت کمتر سایتی در دنیا و ایران حاضر به انجام این کار هستند. البته تحلیل ایجاد چنین بستری شروع شده است و انشالله در آینده نه تنها برای بیماری لوپوس بلکه برای تمامی بیماری ها انشالله در دسترس عموم قرار می گیرد. مدیر سایت
پاسخ به این نظر سلام، با تشکر و آرزوی توفیق جهت ارائه مطالب مفید در خصوص سلامت به استحضار می رساند در صفحه ای با عنوان ورزشهایی برای پیشگیری از کمر درد متاسفانه در 7 ورزش (استفاده از حرکت مناسب تر بود) ارائه شده به نظر می آید 4 شکل باید وجود داشته باشد که فقط 2 شکل قابل رویت است که به نظر نامرتبط می ایند. خواهشمند است در صورت تائید اقدام لازم مبذول فرمایند. من خانمم لوپوس دارد پیشنهاد می کنم صفحه ای را به درج تجارب توسط بیماران اختصاص بدهید (البته شما باید کنترل نمائید پیشنهاد یا انحراف پزشکی در نوشته ها وجود نداشته باشد) به نوعی شاید یک کار کتابخانه ای باشد. مثلا پیشنهاد دهید بیمارن مختلف نام غذاهایی که بر اثر تجربه متوجه کاهش یا افزایش عوارض بیماری شده را اعلام نمایند که می تواند زمینه تحقیق های آتی هم باشد. موفق باشید

دیدگاه و نظــرات