برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ناتوانی زانوها مهم ترین عامل زمین خوردن سالمندان

ناتوانی زانوها مهم ترین عامل زمین خوردن سالمندان مطالعه‌ای جدید به تایید نکته‌ای می‌پردازد که همه سالمندان با آن آشنا هستند: بی‌ثباتی زانوها، احتمال افتادن‌های خطرناک را افزایش می‌دهد.
مطالعه‌ای جدید به تایید نکته‌ای می‌پردازد که همه سالمندان با آن آشنا هستند: بی‌ثباتی زانوها، احتمال افتادن‌های خطرناک را افزایش می‌دهد.
به گزارش Health، مایکل نویت، محقق اصلی این مطالعه، استاد اپیدمیولوژی و آمارزیستی دانشگاه کالیفرنیای سن‌فرانسیسکو می‌گوید: «افتادن‌ها، جراحت ناشی از افتادن و تعادل ضعیف همگی به شدت در بین افراد سالمند شایع و تضعیف‌کننده هستند. این مطالعه برای اولین بار نشان داد بی‌ثباتی زانو و تا شدن آن، مهم‌ترین دلیل این مشکل در بسیاری از بخش‌های جمعیت سالمندان است.» محققان می‌گویند به همین دلیل است که پزشکان باید درمان بی‌ثباتی زانو را در اولویت قرار دهند. ضعف عضلات، تعادل ضعیف و آرتروز زانو اغلب در افراد سالمند باعث تا شدن زانوها می‌شود. علاوه بر صدمات جدی که افراد مسن در معرض آن قرار دارند این مسئله می‌تواند ترس‌های آنها را درباره حفظ توازن و افتادن مجدد افزایش دهد. دانشمندان رابطه میان تا شدن زانوها در افراد سالمند و سلامتی و کیفیت زندگی آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند. در این مطالعه بیش از هزار و 800 نفر شرکت کردند که میانگین سن‌ها 67 سال بود. این مشارکت‌کنندگان یا دارای آرتروز زانو بودند یا به شدت در معرض آن قرار داشتند. تا شدن زانوها زندگی 17 درصد از این افراد را در پایان پنج سال تحت تاثیر خود قرار داد. پس از گذشت هفت سال، 14 درصد از این افراد به طور مجدد با این مسئله روبرو شدند. این مطالعه به پزشکان می‌گوید باید درباره تا شدن زانوها و چگونگی حفظ تعادل خود در این مواقع با بیماران دارای آرتروز زانو صحبت کنند و سپس آن‌ها را درباره افتادن، استفاده از وسایل کمکی راه رفتن و تقویت پاها و کفش‌های حفاظت‌کننده آگاه کنند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات